• Onlajn trgovina u porastu

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Prema istraživanju koje je krajem februara sprovela agencija Smart plus čak 75 odsto ispitanika kupilo je nešto preko interneta u poslednjih godinu dana. Najčešće se kupuje garderoba, obuća, knjige, mali kućni aparati, nakit i kozmetika, a sve veći broj ljudi i hranu kupuje preko interneta.

    Online trgovina i u svetu beleži konstantan rast uprkos pandemiji korona virusa ili možda zahvaljujući upravo njoj jer se tako izbegava fizički kontakt. Istraživali smo hoće li online trgovina osvojiti svet i hoćemo li svi ceger zameniti telefonom.

    „Da li kupujete preko interneta? Ne. Zbog čega? Nemam baš nekog poverenja.“
    „Uglavnom ako kupujem to je kod naših proizvođača i domaćih brendova. Strane ne i one prekookeanske porudžbine to ne.“

    „Garderobu recimo. Trgovina online je sve jača zbog ovog kovida, naručiš za firmu šta ti treba.“

    Naručivanje željene robe u samo nekoliko klikova mišem bez napuštanja svog doma, pogodnost je koju su mnogi osetili tek za vreme vanrednog stanja. Tako je online trgovina preko noći postala najtraženija usluga u zemlji.

    „Ono što je jako primetno jeste da se pojavljuje dosta novih kupaca, dok oni stari ostaju standardni. Oni sada zapravo isprobavaju kako sve to funkcioniše i gledaju da ovakav način trgovine uvrste u svoju svakodnevicu“, rekla je Milica Ivanković iz „Univerexport-a“.
    Mladi su svoje potrošačke navike već promenili, a to potvrđuju i podaci Asocijacije potrošača Srbije po kojima se građani starosti od 30 do 50 godina većinom snabdevaju preko interneta. Zbog toga se novim trendovima u poslovanju prilagođavaju i prodavci.

    „Oni koji se sve više informišu i koji su krenuli sa prodajom a do sada nisu jesu mali poljoprivrednici ili neka mala gazdinstva koja nisu do sada možda ni bila registrovana, a registrovati gazdinstvo je vrlo jednostavno u Upravi zatrezor svakoga grada. I oni najviše prodaju svoju robu, znači hrana kreće da se prodaje online.“ kaže Jovanka Nikolić iz Asocijacije potrošača Srbije (APOS)

    Koronavirus svakako je dao značajan zamajac digitalizaciji, ipak porast elektronskih transakcija beleži se godinama unazad, ističe Ivan Radak iz Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED).

    „Zvanični podaci pokazuje da smo za poslednje 4 godine povećali broj sajtova na kojima može da se plaća sa 311 na 1228. Takođe za poslednje 4 godine udvostručen je broj građana koji koriste internet plaćanje, dakle sada je to 2,8 miliona građana koji plaćaju nešto preko interneta.“

    I dok je ceo svet praktično stao zbog pandemije korona virusa on-line trgovina beleži konstantan rast koji ide i do 200 odsto. Prema podacima NBS transakcije preko interneta za prva tri meseca ove godine skočile su za 48 odsto, a prema procenama ekonomista u drugom kvartalu ta brojka će biti još veća.

    Prema istraživanju koje je krajem februara sprovela agencija Smart plus čak 75 odsto ispitanika kupilo je nešto preko interneta u poslednjih godinu dana. Najčešće se kupuje garderoba, obuća, knjige, mali kućni aparati, nakit i kozmetika, a sve veći broj ljudi i hranu kupuje preko interneta.

     
     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Podrum ili parking – šta nam je potrebnije?

    Nekada su podrumske prostorije bile neizostavan deo svake stambene zgrade. Bile su korisne za skladištenje stvari koje nisu svakodnevno potrebne, poput sezonske garderobe, alata ili sportske opreme. […]