• Pojedini mobilni provajderi menjali tarife: Kako se raskidaju ugovori sa operatorima?

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Neke telekomunikacione kompanije ovih dana su menjale cene, odnosno tarife svojih usluga za klijente.

    Prema važećem zakonu, kada se to dešava, ugovor koji je sklopljen pre poskupljenja može da se raskine bez ikakvih dodatnih troškova, kažu za Novu ekonomiju u organizaciji za zaštitu potrošača Efektiva.

    „Ko poskupi uslugu, koliko ja znam, do sada nije bilo žalbi potrošača da ne žele da mu raskinu ugovor. Do sada, koliko znam, mobilni operatori su to prihvatali, kada dođe do poskupljenja usluga, nisu pravi problem“, kaže za Novu ekonomiju predstavnik Efektive Dejan Gavrilović.

    Ipak, potrošači se često sreću sa drugim problemima prilikom raskida ugovora sa nekim telekomunikacionim operatorom.

    „Najveći problem je kako što im operatori ne dozvoljavaju da raskinu ugovore bez plaćanja penala, iako su se stekli uslovi za raskid ugovora, bez plaćanja penala“, objašnjava Gavrilović.

    On podseća da zakon u tim situacijama daje za pravo potrošaču, ako dođe do izmene ugovornih uslova na štetu potrošača, potrošač ima pravo da raskine ugovor, bez plaćanja bilo kakvih penala.

    „Imali smo slučaj da operaor promeni programsku šemu, ili neke kanale“, objašnjava Gavrilović.

    Kako dodaje, potrošač bi u toj situaciji da raskine ugovor, a oni mu kažu, ‘ne može zato što ti i dalje imaš 100 kanala’. Oni kažu, ‘mi smo se obavezali brojčano, a ne kvalitetom’, dodaje sagovornik Nove ekonomije.

    „Prema toj logici to bi značilo da ja kao potrošač zaključim ugovor sa operatorom koji ima 100 najboljih HBO kanala, a on ih posle dva meseca izbaci iz ponude i ubaci 100 kineskih kanala i kaže, eto to je to i dalje imaš 100 kanala“, kaže predstavnik Efektive.

    Prema njegovim rečima, drugi primer ili razlog tiče se saobraznosti, kada dolazi do prekida, gubitka signala, a dešava se i da ga potrošač nema.

    „Onda oni neće da raskinu ugovor i kažu da to nije tako, to je dozvoljeno, mi imamo pravo na takve stvari, ne možemo da garantujemo“, dodaje Gavrilović.

    Pored toga bile su i žalbe na otkazni rok kada neko raskine ugovor, ili kada više neće da ga produži.

    „Oni mu kažu da mora da plaća još 30 dana, bez obzira što tada nema usluge i što je oprema vraćena, jer tako piše u ugovoru. To je nepravična ugovorna odredba“, napominje sagovornik Nove ekonomije.

     

    Neke telekomunikacione kompanije ovih dana su menjale cene, odnosno tarife svojih usluga za klijente.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija