Putovanje avion Foto: pixabay
Srbija

Poreznici traže podatke o onima koji puno troše na putovanja, stavovi stručnjaka različiti

Izvor: 
N1 Pon, 18/10/2021 - 23:03











Nekoliko turističkih agencija dobilo je zahtev od Poreske uprave da dostave podatke o građanima koji su tokom prethodne tri godine na aranžmane utrošili više od pet hiljada evra.

Dok jedni spore pravo Poreske uprave da na ovaj način prikuplja podatke, u Poreskoj ističu da je sve u skladu sa zakonom, prenosi N1.

"Mi smo prethodno utvrdili podatke i o nepokretnostima i o pokretnostima. Prethodno smo dobili podatke o tome koje je najskuplje motorno vozilo prodato. Tako da su nama turističke organizacije poslednja aktivnost koju smo preuzeli kako bismo napravili jednu bazu podataka", kazao je Miroslav Đinović, pomoćnik direktora Poreske uprave Srbije za TV Prva.

Za tu bazu, potrebni su podaci iz baza turističkih agencija. Neke su podatke već dostavile, a neke čekaju tumačenje pravnog tima.

 
"Poreska uprava ima prava da na osnovu zakona na koji se poziva traži podatke, ali te podatke mora da traži ciljano, sa imenom i prezimenom osobe. Ne može da bude paušalno i da se odnosi na sve one koji su potrošili pet hiljada evra", kaže zastupnik Inicijative turističkih agencija Srbije (TAS) Dragan Subotić.
 
Profesor ekonomije na FEFA Goran Radosavljević navodi da "sa zakonskog stanovišta nema nikakve prepreke da Poreska uprava prikuplja te podatke". 
 
"Nema nikakvog problema da pravna i fizička lica dostave ukoliko imaju te podatke", kaže Radosavljević za N1.
 
Pretpostavku da će podaci u bazi Poreske uprave biti bezbedni, izneo je poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović. Za njega postoji druga bojazan.
 
"Ako se gleda iz ugla Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, može se reći da je, na onaj način na koji je sročen dopis, tražen preveliki broj podataka i da je protivno načelu minimizacije. Odnosno, nije se fokusiralo na konkretna lica", kazao je Marinović.
 
Trebalo je, tvrdi Marinović, zahtevati podatke za svaku osobu pojedinačno.
 







Marketing



Najnovije vesti