Novac
Srbija

Poskupljenje preko noći: Isti dezodorans tri puta skuplji nego u Nemačkoj

Izvor: 
N1 Sre, 10/08/2022 - 20:26











Iako su se kupci u poslednjih godinu dana navikli na stalna poskupljenja, mnogi su iznenađeni dupliranjem cena nekih proizvoda i to skoro preko noći.

 

Kako piše N1, isti dezodorans u Srbiji košta tri puta više nego u nemačkim radnjama, a odgovor trgovaca na pitanje zašto je to tako je neubedljiv.

U talasu poskupljenja, potrošači su, između ostalog, zatečeni poskupljenjem Dove dezadoransa, koji je preko noći skočio sa 300 na 700 dinara. Isti taj dezadorans u Nemačkoj košta manje od dva evra – oko 230 dinara.

 
U konkretnom slučaju proizvođač, kompanija Unilever, objašnjava za N1 da su se "povećani troškovi proizvodnje odrazili na cenu, ali da je kvalitet ostao isti".
 
"Za Nemačku, kao članicu Evropske unije koju navodite kao primer, može se reći da je plasiranje robe na tržište manje izazovno nego za Srbiju, gde plasiranje robe podleže dodatnim troškovima", kažu iz Unilevera.
 
Takvih primera je sve više. Kako trgovci obračunavaju cene, pa je moguće da u kratkom roku nešto poskupi više nego duplo?
 
Nenad Bumbić iz Udruženja Zaštitnik potrošača kaže da je problem kod nas to što smo mi malo tržište".
 
"Što se tiče snabdevanja nekim proizvodima koji se ne prodaju u većim obimima u Srbiji, na nivou Evrope postoje centralna skladišta, centrale firmi snabdevaju skladišta, a da bi to došlo na naše tržište, mora da se razbije na relativno malu količinu koja treba da prođe carinu i kada prolazi neke druge procedure koje ne postoje na tržištu EU – to naravno opterećuje cenu proizvoda kod nas", navodi Bumbić.
 
"Možemo da očekujemo da će taj proizvod, verovatno, veoma brzo biti na akciji, na način da dođe do novog formiranja cena, tako da ta akcijska cena njega vrati u neku novu normalu po kojoj mi kupujemo", navodi Žarko Malinović sekretar Udruženja PKS za trgovinu.
 
Ovi dezadoransi su se u nekim trgovinama već našli na akciji od 20 do 40 odsto, a cena je i dalje veća od one pre poskupljenja.
 
 







Marketing



Najnovije vesti