Foto: pexels
Srbija

Prevare sve češće - kako se zaštititi od lažnih agenata za nekretnine?

Izvor: 
RTS Ned, 26/06/2022 - 18:35











U Srbiji se godišnje proda nekoliko desetina hiljada nekretnina – najviše stanova, ali i kuća i vikendica. Ljudi često, i za kupovinu i za prodaju, angažuju agente za nekretnine.
 
Slučaj koji je otkriven tokom protekle nedelje samo je jedan od primera nepažnje i neznanja - muškarac je, predstavljajući se kao agent za trgovinu nekretninama, prevario i kupca i prodavca jednog luksuznog objekta. Tako je protivpravno prisvojio čak 1.100.000 evra, što je jedna od najvećih prevara koju je u poslednjih nekoliko decenija izvršilo fizičko lice.
 
Pomoćnik ministra trgovine Jasmin Hodžić kaže za RTS da građani koji žele da uđu u poslovni odnos sa agencijom za nekretnine treba pre svega da pogledaju i provere da li je agencija odnosno posrednik upisan u registar posrednika, što je moguće učiniti tek nakon položenog stručnog ispita. Registar posrednika se nalazi na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
 
"Ministarstvo sprovodi polaganje stručnog ispita za sva lica koja žele da se bave po zakonu prometom i posredovanjem u prodaji i izdavanju nepokretnosti", navodi Hodžić.
 
Naglašava da agenti moraju da ispune određene uslove kako bi dobili potvrdu da su položili stručni ispit i upisali se u registar posrednika.
 
Kaže da građani treba da obrate pažnju i na to da li je posrednik dobio identifikacionu karticu Privredne komore Srbije, koja je u maju prošle godine, na lični zahtev, počela agentima da izdaje kartice kao dodatni vid zaštite građana od zloupotrebe.
 
"Da bi neka agencija mogla legalno da posluje, mora da i ima i minimalne tehničke uslove - poslovni prostor, kao i da bude upisana u Agenciju za privredne registre kao pravno lice i privredni subjekt", objašnjava Hodžić.
 
Ističe da je licenca preduslov da se lice upiše u registar posrednika, što se ne dešava automatski.
 
Hodžić navodi i da poslovanje agenata za nepokretnosti kontroliše tržišna inspekcija i da je prilikom kontrole važno videti da li su registrovani, ali i da li poseduju osiguranje kao dodatni vid zaštite klijenata.
 
 







Marketing



Najnovije vesti