• Priručnik medijske pismenosti za roditelje – kako da nauče decu da koriste internet

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Istraživanje Cesida pokazuje da se 79 odsto mladih u Srbiji informiše preko društvenih mreža, dok influenseri utiču na čak polovinu dece od 12 do 14 godina. Roditelji će od sada uz pomoć onlajn priručnika medijske pismenosti moći da usmere decu da kvalitetno i odgovorno koriste tehnologiju, dolaze do informacija i spoznaje sveta oko sebe, odgovorno i bezbedno.

    Prepoznajući potrebe roditelja u današnjem kompleksnom digitalnom okruženju, u okviru programa „Nova pismenost“ koji sprovodi „Propulsion“ uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), kreiran je Priručnik medijske pismenosti za roditelje, u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, saopštilo je to Ministarstvo.

    Priručnik pruža osnovna znanja o medijskoj, informacionoj i digitalnoj pismenosti i srodnim temama, kao i konkretne savete za roditelje koje će im pomoći da usmere decu da kvalitetno i odgovorno koriste tehnologiju, dolaze do informacija i spoznaje sveta oko sebe, odgovorno i bezbedno.

    Vreme koje mladi ljudi provode pred ekranom često je zabrinjavajuća tema za roditelje, jer ispred ekrana deca i omladina često provode više vremena nego u realnom prostoru, kako bi se družili sa prijateljima, zabavili, informisali i učili.

    Zato je, ističe se, izazov današnjih roditelja, iako nevidljiv, možda najveći do sada, jer se ponekad čini kao da oni i njihova deca ne žive u istim svetovima.

    Istraživanje koje je sproveo Centar za slobodne izbore i demokratiju (Cesid) pokazuje da se 79 odsto mladih u Srbiji informiše preko društvenih mreža, dok influenseri utiču na čak 50 posto dece od 12 do 14 godina.

    Zbog toga je važno da pored toga što roditelj brine o tome koliko vremena dete provodi na mreži, usredsredi se i na to kako dete provodi vreme na mreži.

    Lakša komunikacija s decom

    Psihološkinja i jedna od autorki priručnika Ana Mirković kaže da se često priča o tome koliko nas deca slušaju, a korak bliže rešenju je trenutak u kom će se roditelji posvetiti slušanju svoje dece i razumevanju njihovih potreba.

    „Priručnik ima za cilj da sruši barijere između roditelja i dece koja odrastaju u digitalnom okruženju i da se oni ponovo razumeju“, ističe Markovićeva.

    Navodi da su ga kreirali tako, da na jednostavan i jasan način pomogne roditeljima da započnu komunikaciju sa svojom decom na temu medijske pismenosti, internet nasilja, stereotipa, predrasuda i mnogih drugih izuzetno kompleksnih tema koje se najčešće izbegavaju, a veoma su važne kako bi se dete što bolje snašlo u medijskom i digitalnom prostoru koje ga okružuje. ističe Mirkovićeva.

    Priručnik je namenjen svim roditeljima, tetkama i tečama, ujnama i ujkama, bakama i dekama kako bi se lakše sporazumeli sa decom i na pravi način odgovorili na potrebe svakog mladog ljudskog bića.

    Takođe, u okviru programa „Nova pismenost“ u narednom periodu će za roditelje biti organizovane obuke i susreti prilikom kojih će moći da dobiju odgovore na mnoga lična pitanja i nedoumice na temu odgajanja dece u digitalnom dobu.

    Priručnik je dostupan onlajn na sajtu novapismenost.rs.

     

    Istraživanje Cesida pokazuje da se 79 odsto mladih u Srbiji informiše preko društvenih mreža, dok influenseri utiču na čak polovinu dece od 12 do 14 godina. Roditelji će od sada uz pomoć onlajn priručnika medijske pismenosti moći da usmere decu da kvalitetno i odgovorno koriste tehnologiju, dolaze do informacija i spoznaje sveta oko sebe, odgovorno i bezbedno.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija