Ključevi automobil
Srbija

Prodaja novih automobila u 2022: Šta smo najviše kupovali i po kojoj ceni

Izvor: 
N1 Uto, 10/05/2022 - 16:51











U prva tri meseca ove godine prodato je 5.019 novih automobila, što je približno prometu ostvarenom u istom periodu 2021, kada je ovaj podatak iznosio 4.997. Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11 odsto, navodi sajt Polovni automobili i ocenjuje da ovi podaci nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije.

"Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može dobiti realnija slika stanja - prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega dva odsto manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije", ocenjuje se u istraživanju.

U okviru online manifestacije koju organizuje pod nazivom Dani novih vozila, sajt Polovni automobili realizovao je istraživanje o kupovini novih vozila. Istraživanje je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom. Analiza je urađena, kako se navodi, na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa kompanijom CUBE Team.

„Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince – čak 60 odsto prodatih novih automobila. Na drugom mestu je dizel sa 19,82 odsto, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06 odsto)“, navodi sajt Polovni automobili.

Najprodavaniji brend novih automobila i u tekućoj godini je škoda, a redom slede: tojota, hjundai, fijat i dačija.

Zašto kupuju nova vozila

Više od 75 odsto ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil, pokazuje istraživanje sajta.

"Međutim, čak 30 odsto anketiranih u istraživanju sajta Polovni automobili planira kupovinu novog automobila u budućnosti. Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih petgodina (36 odsto), zatim u narednih godinu dana (27,1 odsto) i naredna 3 meseca (14,5 odsto).

Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo.

"Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40 odsto ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima. Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničku ispravnost novog automobila (39,2 odsto), fabričke garanciju (32,9 odsto), sigurnijeg izbora i kupovine (27,9 odsto), lakše kasnije prodaje (21,8 odsto), veće bezbednosti (21,8 odsto)", navodi se u istraživanju.

Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70 odsto kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni.

"Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2 odsto) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35 odsto)", pokazuje istraživanje Polovnih automobila.

Koliko novca izdvajamo

Najveći broj ispitanika u ovom istraživanju planira kupovinu povoljnijeg novog automobila - do 13.000 evra (26,5 odsto).

Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 evra (21,7 odsto), te cenovni rang od 15.000 do 20.000 evra (19,8 odsto).

 








Marketing



Najnovije vesti