stampa Foto: Pixabay.com/Andrys
Srbija

Raskrikavanje: Preko državnih tendera više od pola miliona evra za tabloide

Izvor: 
Raskrinkavanje/Danas Sub, 15/02/2020 - 09:51

Četiri tabloida na čijim je naslovnim stranicama u prošloj godini bilo nešto manje od 950 lažnih vesti, u istoj godini su preko brojnih državnih tendera dobila više od 600.000 evra, objavio je portal Raskrikavanje.

Ovo je još jedan način državnog finansiranja ovih medija, pored novca koje dobijaju na konkursima lokalnih samouprava.

Prema analizi Raskrikavanja, za dve godine Srpski telegraf je objavio najmanje 450 lažnih vesti i to samo na naslovnim stranicama.

Istovremeno, Medijska mreža, firma koja je vlasnik Srpskog telegrafa, dosta prihoduje od usluga koje pruža brojnim državnim institucijama.

Ta firma je u prošloj godini pobedila na najmanje 16 tendera i potpisala milionske ugovore, pokazuju podaci registra javnih nabavki.

Tako su preko javnih nabavki za usluge oglašavanja i marketinga brojnih državnih institucija i lokalnih samouprava, poreski obveznici samo u 2019, Medijskoj mreži dali oko 28 miliona dinara, odnosno oko 240.000 evra.

Najveće ugovore Srpski telegraf je potpisao sa Ministarstvom privrede, šest miliona dinara, zatim sa Elektroprivredom Srbije (EPS) 3,6 miliona dinara, i po tri miliona dinara vredne ugovore imaju sa Upravom carina, Novim Sadom i Republičkom direkcijom za imovinu (iznosi su sa porezom).

Izdavač tabloida Alo, Alo media system, takođe je dobro sarađivao sa državom. U 2019. godini imali su najmanje 15 ugovora vrednih nešto više od 28 miliona dinara (blizu 240.000 evra).

Gradovi Novi Sad i Niš, kao i Pošta Srbije, bili su najveći partneri ovom tabloidu. Novi Sad je potpisao ugovor za oglašavanje i marketing sa ovim tabloidom vredan skoro pet miliona dinara sa porezom. Sličan ugovor su potpisali i sa Nišom, a iznos je nešto manji – skoro 3,5 miliona dinara.

 

Baš četvrtkom

Alo je bio jedan od tabloida koji je u prošloj godini preko javne nabavke dobio novac i od Pošte Srbije, tačnije 3,7 miliona dinara. To javno preduzeće raspisalo je tender za oglašavanje, a jedan od ugovora potpisan je i sa tabloidom Alo. Zanimljivo je da je uslov bio da dnevna novina koja može da pobedi na tom delu tendera mora da ima sportski dodatak koji izlazi baš četvrtkom. Od svih dnevnih novina koje se izdaju u Srbiji, upravo Alo jedini objavljuje četvrtkom taj dodatak.

 

Informer i Kurir su takođe imali poslove sa državom, ali ipak ne ovoliko unosne.

Naime, Kurir je inkasirao nešto manje od 13 miliona dinara (oko 110.000 evra), najviše preko ugovora sa Elektroprivredom Srbije i RTS-om.

Insajder tim doo, Informerov izdavač, potpisao je oko sedam miliona dinara (oko 60.000 evra) vredne ugovore i to sa EPS-om, Kikindom, Državnom lutrijom Srbije i Turističkom organizacijom Srbije.

 



Marketing



Najnovije vesti