• Šarčević tvrdi da je onlajn nastava bila besprekorno organizovana, a neki đaci nisu imali pristup ni internetu, ni televiziji

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Tokom nastave na daljinu neki đaci nisu imali pristup ni televiziji, a ni internetu, a uprkos tvrdnjama roditelja, nastavnog kadra i aktivista, resorni ministar Mladen Šarčević je uveravao da je onlajn nastava „besprekorno organizovana“.
    Bekim Limanaj je otac šestoro dece školskog uzrasta, od kojih je najstarija ćerka prvi razred srednje, a najmlađa prvi osnovne škole. Žive u romskom naselju u Jagodini, u kući sa dve sobe i jednom kuhinjom.
     
    Školovanje dece u takvim uslovima i inače, kaže, nije lako, a tokom pandemije i nastave na daljinu, deca su se namučila, piše Istinomer. 
     
    Tokom nastave na daljinu koristili smo komšijin internet. Ni mobilni, ni kompjuter nismo imali, a bili su nam neophodni zbog onlajn časova. Nekako smo se snašli, pa smo kupili jedan telefon na pijaci, na rate. Kada nisu imali na televiziji, svi su učili preko njega„, kaže Bekim. 
     
    Sa početkom nove školske godine Bekimova deca nastavu ponovo pohađaju u učionicama, kao i većina romskih učenika iz socijalno ugroženih porodica. Međutim, potencijalno vraćanje na online nastavu koje nadležni ne isključuju, ukoliko pandemija ponovo bukne, vratilo bi ih istim problemima. Ipak, za pojedinu decu čiji roditelji nisu uspeli da se snađu i kupe makar jedan pametni uređaj školska godina završena je početkom vanrednog stanja. 
     
    Pohađanje nastave deci koja žive u lošim uslovima olakšali su pedagoški asistenti, a jedan od njih je Saša Kamenović iz Bora. On je u dogovoru sa učiteljima tokom vanrednog stanja učenicima koji nisu mogli da prate nastavu odnosio štampani materijal kući. Objašnjava da su deca u većini slučajeva pratila nastavu preko RTS-a, ali da su postojale poteškoće u izradi domaćih zadataka.
     
    Nisu svi bili u stanju da izvršavaju domaće zadatke, iz tehničkih razloga – Ili je neispravna kamera, ili je telefon kod oca ili kod majke koja radi„, kaže Saša Kamenović za Istinomer i dodaje da je problem i to što većini deci iz romskih porodica roditelji nisu mogli da pomognu prilikom učenja, jer su i sami bez znanja i obrazovanja. 
     
    Deca koja nisu imala uslove za praćenje nastave imala su priliku da nadoknade propušteno znanje časovima iz srpskog, matematike, fizike i hemije u letnjoj školi koju je organizovao građanski pokret Opre Roma.
     
    Milena Reljić iz ovog pokreta kaže da veliki broj romske dece nije imao uslove da prati nastavu na daljinu zbog nedostatka mobilnih uređaja, tableta ili računara, a neki od njih nisu imali ni struju ni internet.
     
    Ta deca nisu pratila nastavu uopšte. Ona nisu imala bilo kakve informacije i za njih je nastava prestala istog momenta kada je počela vanredna situacija„, kaže za Istinomer Milena Reljić. 
     
    Iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za Istinomer kažu da je u osnovnim školama, nastavom na daljinu bilo obuhvaćeno 83 odsto učenika koji su pripadnici romske nacionalne manjine.
     
    Njima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju, pri čemu je 56 odsto ovih učenika pratilo TV ili onlajn nastavu, a 27 odsto dobijalo alternativne vidove podrške„, odgovorili su iz Ministarstva na Istinomerova pitanja o tome da li su vršili procenu koliko učenika nije u mogućnosti da prati online nastavu i šta su povodom toga uradili.
     
    Ministar Šarčević više puta je javno najavio da će romskoj zajednici biti obezbeđeno 2.400 tableta.
     
    Što se romske populacije tiče, doniraćemo još 2.400 tableta do početka školske godine, tu nabavku radi UNICEF, u postupku smo„, izjavio je na konferenciji za medije 11. avgusta, a zatim ponovo i za TV Kurir ministar Šarčević.
     
    Marko Vasiljević iz Inicijative A11 smatra da ovakve aktivnosti ministarstva imaju ograničeni domet i da i dalje ne postoji sistemsko rešenje.
     
    Unicef može da nabavi određenu količinu uređaja, ali to neće obuhvatiti svu onu decu koja se nalaze u situaciji da ne mogu da prate nastavu na daljinu. Šta im znači uređaj ako oni nemaju struju ili internet„, pita se Vasiljević.
     
    Osnovna škola „Jovan Cvijić“ iz Kostolca ima veliki broj učenika romske nacionalne pripadnosti. Marina Mitrović, direkorka po ovlašćenju ove škole za Istinomer kaže da je tokom vanrednog stanja postojao problem kako doći do pojedinih učenika, kao i to što romski učenici nisu mogli da računaju na veliku pomoć roditelja.
     
    Opširnije na sajtu Istinomera.
     

    Tokom nastave na daljinu neki đaci nisu imali pristup ni televiziji, a ni internetu, a uprkos tvrdnjama roditelja, nastavnog kadra i aktivista, resorni ministar Mladen Šarčević je uveravao da je onlajn nastava „besprekorno organizovana“.
     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija