Povrće Foto: pxhere
Srbija

Skuplje povrće poljoprivrednici pravdaju sušnom godinom

Izvor: 
RTV Sre, 27/10/2021 - 13:54











Cena povrća znatno je uvećana, tako da se u Kikindi krompir, kupus i pasulj prodaju po višim cenama u odnosu na proteklu godinu. Kao razlog povećanja cena na tržištu, poljoprivrednici navode skuplji reprometarijal i sušu koja je ove sezone desetkovala rod.

Na tržištu povrća došlo je do poskupljenja usled povećanja cene repromaterijala. Kikinđanin Dragan Vukobrat dugogodišnji je povrtar koji se ove sezone posvetio isključivo proizvodnji paprike i kupusa. Sezona nije bila naklonjena povrtarima, nafta i hemija su poskupeli, pa se to odrazilo i na tržištu povrća.

''Nama još uvek nije cena onakva kojom bi bili zadovoljni. Ako pogledamo cenu kukuruza koja je sada do 30 dinara po kilogramu, a otkupna cena paprike koju nude otkupljivači je 35 dinara, onda treba da se vidi koliko se ulaže za kukuruz, a koliko za papriku. Za papriku je potrebno 4.000 evra po jutru, dok je za kukuruz potrebno mnogo manje'',  kaže Vukobrat.

Cena krompira kreće se oko 50 dinara po kilogramu, što je znatno više nego lane, kupus je 70 dinara po glavici, koliko se sada izdvaja i za glavicu zelene salate. Takođe je cena pasulja drastično porasla.

''Bila je velika suša, mi u našem selu nismo ništa imali od pasulja, rod je desetokovan, praktično ga na selu nije bilo. Jako je teško sada uošte doći do njega'', ističe Jovanka Srdić, poljoprivredni proizvođač iz Kikinde.

Sezona je za kikindske poljoprivrednike bila veoma loša. Kako ratari, tako i povrtari već na samom početku proizvodnje imali su velikih problema, jer je kompletan proizvodni proces kasnio skoro mesec dana.

''Problem je i klima koja se drastično promenila poslednjh godina i velike probleme nam pravi suša, kao i toplota. Sve je to produžilo trajanje vegetacije, tako da je i to jedan zaista veliki problem'', dodaje Vukobrat.

Na području Kikinde od povrtarstva danas živi dvadesetak poljoprivrednika, koji za određene kulture konačno imaju i otkupno mesto u svom gradu, što je dovelo do stabilizacije na tržitu, pa samim tim i zadovoljstva kod krajnjih kupaca, iako je praktično najveći deo roda predviđen za izvoz.








Marketing



Najnovije vesti