Foto: pixabay
Srbija

Strategija: Kako mladima dati dobar razlog da ostanu u Srbiji

Izvor: 
RTS Pon, 21/10/2019 - 00:43

Sedmogodišnjom strategijom za upravljanje ekonomskim migracijama Srbija će pokušati da reši dva ključna zadatka - da motiviše mlade da ne odlaze iz zemlje, a one koji su otišli, da se vrate.
Od Strategije za upravljanje ekonomskim migracijama od 2020. do 2027. očekuje se da preokrene negativan migracioni bilans, prenosi RTS.
 
"Namera nam je da saznamo u kom smeru se razvija svaki grad, svaki region u našoj zemlji, kad se nešto gradi, kad su u pitanju industrijski centri, ko dolazi tamo i da to prati obrazovanje, da se školuje potreban kadar", naveo je Zoran Đorđević, ministar za rad, zapošljavanje i socijalna pitanja.
 
Poslednji planski dokument Srbija je imala osamdesetih godina.
 
"I dalje deluje kao naučna fantastika u našem slučaju. Ta prespektivnost, to je nešto što mladi žele da vide kao nosioci budućeg razvoja. Granice su sve otvorenije, to je realnost koju strategija mora da prepozna da ne budemo samo izvoznici radne snage", kaže za RTS demograf Vladimir Nikitović.
 
Stiže predlog i Nacionalne alijanse za ekonomski i lokalni razvoj - da se uredi zapošljavanje preko interneta.
 
"Gde je prosek zarada 800 evra mesečno, on sedi u Srbiji, radi u Srbiji preko platforme, radi za poslodavca, ali sva sredstva dolaze upravo u Srbiju, on troši ovde i ovde ostaje da živi", kaže Jelena Bojović iz NALED-a.
 
Strategija, kažu, treba da olakša i poslodavcima - pre svega smanjenjem administracije i troškova.
 
Adresa sa koje se najbrže odlazi u inostranstvo odavno je beogradski Elektrotehnički fakultet, a razlog je, kako kaže dekan Milo Tomašević, taj što fakultet daje kvalitetno obrazovanje koje studentima omogućuje da rade bilo gde u inostranstvu.
 
"Mi samo u Silicijumskoj dolini u Kaliformiji imamo 1.000 njih koji su završili ETF i to je nemerljiv potencijal", kaže Tomašević.
 
Studenti kažu da su upisivanjem ETF-a imali na umu i odlazak u inostranstvo. Iako smatraju da bi se sa diplomom ETF-a lako zaposlili i u zemlji, kao razlog ističu veća primanja. 



Marketing



Najnovije vesti