kovid 19 Foto: pixabay
Srbija

Svaki drugi građanin Srbije nema poverenje u informacije iz Kriznog štaba

Izvor: 
FoNet Ned, 25/10/2020 - 15:35

Svaki drugi građanin Srbije nema poverenje u zvanične informacije koje saopštava Krizni štab, a čak 73 odsto izražava zabrinutost po pitanju daljeg toka epidemije, pokazuju rezultati najnovijeg istraživanja agencije za marketinško savetovanje i istraživanje Valicon.

Poverenje u zvanične institucije i podatke koje na dnevnom nivou objavljuju članovi Kriznog štaba, poljuljano je još od događaja u kome je iskazana sumnja u njihovu validnost. Obelodanjivanje takvih informacija kao i različita tumačenja funkcionisanja informacionog sistema koji se koristi za unos i obradu podataka u vezi sa korona virusom, uneli su visok stepen sumnje kod građana Srbije.
 
Neposredno nakon tog događaja, krajem juna, nepoverenje u podatke iznosilo je 65 odsto, a slične vrednosti izmerene su i u međuvremenu.
 
Situacija je i četiri meseca kasnije skoro nepromenjena, a trenutno nepoverenje je i dalje visokih 67 odsto, od čega 37 odsto ne veruje, a 30 odsto uopšte ne veruje u zvanične podatke koje saopštavaju nadležne institucije o broj zaraženih, obolelih i izlečenih.
 
Građani Srbije najveću sumnju imali su početkom septembra kada je Srbija beležila značajno niži broj novozaraženih u odnosu na ostatak regiona i Evrope.
 
Visok je i značajan procenat onih koji predviđaju pogoršanje u pogledu razvoja epidemiološke situacije 74 odsto, kao i onih koji trenutnu situaciju doživljavaju kao negativnu - 63 odsto, od kojih je skoro svaki drugi opisuje kao neugodnu, odnosno umarajuću, dodaje se u saopštenju.
 
Kod više od polovine građana, 54 odsto, i dalje vlada visoko interesovanje za informacije u vezi sa korona virusom, svega 14 odsto nije zainteresovano, a 29 odsto možemo okarakterisati kao indiferentne prema razvoju epidemije koja je u glavnom fokusu kako domaćih, tako i svetskih medija, dodaje se.
 
Istraživanje je sprovedeno od 16. do 18. oktobra na nacionalno reprezentativnom uzorku po uzrastu, polu i obrazovanju, navodi se u saopštenju.
 
 



Marketing



Najnovije vesti