kompjuter Foto: pixabay
Srbija

Tokom epidemije 35% kompanija u Srbiji ubrzalo digitalizaciju

Izvor: 
Tanjug/Dnevnik Sre, 20/05/2020 - 14:51

Svaka treća kompanija u Srbiji ubrzala je rad na digitalizaciji tokom epidemije korona virusa iako se poslovanje preduzeća u mnogim oblastima usporilo, pokazuje analiza Inicijative "Digitalna Srbija". 

Ovo udruženje danas je predstavilo novi presek izveštaja koji ukazuje na uticaje pandemije Kovid-19 na digitalnu privredu u Srbiji, ovog puta sa fokusom na digitalne projekte u tradicionalnim industrijama.

U pitanju je nadogradnja prethodne analize u kojoj su posmatrane posledice pandemije na startape, digitalne kompanije i frilensere.

"Iako se poslovanje u mnogim sferama usporilo, više od 55 odsto ispitanih kompanija van IT sektora u ovom periodu nije odustalo od započetih procesa digitalne transformacije, dok je svaka treća kompanija svoje digitalne projekte čak i ubrzala", kažu u Inicijativi uz poruku da su protekli meseci ukazali na to da su digitalna rešenja potrebna današnjem društvu.

To je, prema njihovoj oceni, bilo najočiglednije u sferi onlajn trgovine i rada na daljinu koji su prepoznati kao alati za lakše svakodnevno funkcionisanje u periodu krize, kako u svetu tako i kod nas.

To je potvrdio i "Skener digitalne privrede" u kom se jasno pokazuje da domaće kompanije koje primarno nisu digitalne, uviđaju da digitalna rešenja ulaze u sve više pora savremenog društva.

Istraživanje je pokazalo da se jedan deo tradicionalnih kompanija okreće inovativnim projektima u vreme krize.

Međutim, u isto vreme je važno da se o digitalnoj privredi razmišlja kao o odgovoru na vanredne okolnosti, kaže član Upravnog odbora Inicijative "Digitalna Srbija" Petar Jovanović.

"Mnogi su digitalna rešenja videli kao spas u prethodnim mesecima. Ona to jesu bila, ali je ova situacija u isto vreme trebalo da nam pokaže da digitalna transformacija može da ima mnogo dugoročnije efekte i da su rešenja koja su uvedena praktično preko noći kako bi osigurala kontinuitet poslovanja tu da ostanu na duže staze".

Iako je ubrzanje uglavnom došlo kao odgovor na krizu, ističe i da 80 odsto ispitanika smatra da digitalne tehnologije menjaju njihovu industriju umereno ili veoma intenzivno.

Takođe, 70 odsto tradicionalnih kompanija trenutno planira da uvede nove projekte u domenu digitalne transformacije, pre svega u oblasti razvoja novih digitalnih proizvoda, a zatim i saradnje sa startapima i drugim inovativnim kompanijama, unapređenja korisničkog iskustva ili postojećih digitalnih proizvoda.

Da digitalna transformacija sve više kompanija "uvlači" u digitalnu privredu, vidi se i iz toga što tradicionalne kompanije u sve većoj meri angažuju IT kadar.

Prema podacima iz "skenera" koje je obezbedila Infostud grupa, očigledan je pad u broju oglašenih pozicija od strane poslodavaca čija je primarna delatnost povezana sa informacionim tehnologijama, dok je broj oglasa za IT poslove u drugim sektorima bio u porastu, kaže se u saopštenju Inicijative.

Slično kao i kod drugih grupa ispitanika koje je obuhvatilo ovo istraživanje, više od polovine tradicionalnih kompanija se požalilo da je pandemija Kovid-19 uticala negativno na prodaju proizvoda i usluga.

Podsećaju da je inicijalno istraživanje pokazalo da čak dve trećine startapa beleži pad prodaje veći od 60 odsto, a polovina digitalnih kompanija i frilensera pad prihoda iznad 30 posto.

S druge strane, tek 10 odsto aktera beleži rast prihoda, što digitalnu privredu, uprkos očekivanjima, čini izuzetno pogođenom, poručuju iz Inicijative.

Do sada je u istraživanju učestvovalo više od 400 predstavnika domaće digitalne privrede.




Marketing



Najnovije vesti