• U proseku svaki drugi dan strada jedan stariji pešak

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Agencija za bezbednost saobraćaja organizovala je danas u Beogradu preventivnu edukaciju za bezbednost u saobraćaju građana starijih od 65 godina, na kojoj je iznet podatak da u proseku svaki drugi dan strada jedan stariji pešak.

    „Svake godine u proseku pogine oko 155 starih lica u saobraćajnim nezgodama, odnosno svaki drugi dan jedno staro lice strada, a svakog dana bude povređeno oko šest starih lica“, istakao je za Tanjug stručni saradnik za edukaciju Agencije Veljko Čurčić.

    Današnja akcija, kako je rekao, osmišljena je kao zabavno takmičenje pod nazivom „Seniorska olimpijada u saobraćaju“, gde će se timovi takmičiti u različitim aktivnostima, družiti i na kraju svi dobiti poklone u vidu edukativnih materjala.

    Čurčić je dodao da starija lica najčešće stradaju u naseljima gde nema trotoara, pa su prinuđeni da se kreću kolovozom.

    „Stariji sugrađani u saobraćaju posebno treba da obrate pažnju na to kako prelaze ulicu, kada se kreću u noćnim uslovima da nose neku fluorescentnu odeću, da nose neke materijale kako bi ih ostali učesnici u saobraćaju mogli lako prepoznati i kako bi bili vidljiviji“, rekao je Čurčić.

    Biljana Kordić iz Centra za održivi razvoj i bezbednost saobraćaja koja ima višegodišnje iskustvo u organizaciji sličnih edukacija, posebno je naglasila da stariji sugrađani ne uče ništa novo, već su jako iskusni i većina njih su bili aktivni vozači.

    „Imamo neku vrstu ‘saobraćajne olimpijade’ gde oni kroz igru zapravo obnavljaju svoje znanje iz bezbednosti učešća u saobraćaju“, rekla je Kordić.

    Na improvizovanom poligonu na Kalemegdanu, dodala je, oni će pokazivati kako se prelazi ulica, kako se kreće u grupi i pojedinačno, bez kolovoza, koliko poznaju saobraćajne znakove i drugo.

    „Starije osobe nemaju dobre reflekse, ne reaguju tako dobro, sporiji su. Vozači pazite na njih kad ih ugledate, ali pazite na sve koji učestvuju u saobraćaju“, poručila je Kordić i dodala da je posebno loša situacija u Vojvodini gde strada veliki broj biciklista.

    Stariji sugrađani koji su danas učestvovali na ovom događaju reporteru Tanjuga preneli su da najviše problema imaju kod prelaska ulice na kojima nema semafora i u javnom prevozu.

    Problem je, kaže naša sagovornica kada pretrčavaju ulicu u nekim godinama kao ja. I dodaje da se uvek pita da li će uspeti da je pretrči.

    „Počnu ljudi da prelaze ulicu, a nije dozvoljeno. To je najopasnije što se dešava“, ocenila je naša sagovornica.

    Za starije je problem kako kažu i naglo kočenje u javnom prevozu.

    Starija sugrađanka sa kojom smo razgovarali navela nam je primer da je zadobila teške povrede nakon kočenja u autobusu 45, kada je slomila kuk i čitav mesec bile na bolničkom lečenju.

    U javnom prevozu, kaže gleda šta vozač radi ili sedne.

    „Ako nemam gde da sednem, zamolim mlađe“, ali sa žaljem konstatuje kako oni uglavnom neće da ustanu.

    Njena sugrađanka, takođe učesnica današnje edukacije priznaje da stariji ljudi često sami ne vode dovoljno računa o sebi.

    „Nisam ja baš tako obazriva. Greška je u meni, a ne u njima. Bolji su vozači nego što sam ja pešak“, priznaje ona.

     

    Agencija za bezbednost saobraćaja organizovala je danas u Beogradu preventivnu edukaciju za bezbednost u saobraćaju građana starijih od 65 godina, na kojoj je iznet podatak da u proseku svaki drugi dan strada jedan stariji pešak.

     
     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Podrum ili parking – šta nam je potrebnije?

    Nekada su podrumske prostorije bile neizostavan deo svake stambene zgrade. Bile su korisne za skladištenje stvari koje nisu svakodnevno potrebne, poput sezonske garderobe, alata ili sportske opreme. […]