Foto: pixabay
Srbija

U Srbiji od raka koštane srži oboli godišnje oko 340 pacijenata

Izvor: 
Tanjug Sre, 17/03/2021 - 14:08











Mesec mart je u celom svetu posvećen borbi protiv multiplog mijeloma, raka koštane srži, koji čini 10 odsto svih hematoloških maligniteta, a u Srbiji se na godišnjem nivou dijagnostikuje kod oko 340 pacijenata.

Tokom marta organizuju se brojne aktivnosti čiji je cilj podizanje svesti o ovoj bolesti u javnosti, kao i edukacija bolesnika.

Ove godine Udruženje obolelih od multiplog mijeloma Srbije pridružuje se akciji sa ciljem pružanja podrške osobama obolelim od ove bolesti, unapređenja njihovog lečenja i kvaliteta života.

Oni organizuju edukativnu radionicu 25. marta u 18 sati, koja će zbog trenutne epidemiološke situacije biti organizovana onlajn, preko zoom platforme.

Tokom sastanka, koji je otvoren za sve pacijente i članove njihovih porodica, biće prezentovane izmene u smernicama za lečenje multiplog mijeloma i preporuke za vakcinaciju protiv infekcije Covid19.

Na sastanku će govoriti doktorka Jelena Bila sa Klinike za hematologiju, nutricionista Klinike za hematologiju Kliničkog centra Srbije Žana Klinčević i Uroš Rajaković, psiholog.

Multipli mijelom, rak koštane srži, ozbiljno je oboljenje koje se može javiti u bilo kom životnom dobu odraslih osoba, takvi pacijenti imaju oslabljen imuni sistem i osetljivi su na virusne infekcije.

Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije "Milan Jovanović Batut", u Srbiji se godišnje dijagnostifikuje 339 bolesnika sa multiplim mijelomom.

"Oko 30 odsto pacijenata ima bolest visokog rizika i njima u našoj zemlji još uvek nije dostupna odgovarajuća, dovoljno efikasna terapija. Trenutno dostupne terapijske opcije mogu obolelim visoko rizičnim pacijentima da produže život u proseku za devet meseci", navodi se u saopštenju Udruženja obolelih od multiplog mijeloma.

Ističu da su bolesnicima u recidivu bolesti potrebni novi visoko efikasni, inovativni lekovi, koji su postali standard lečenja mijeloma u Evropi, a dostupni su bolesnicima i u zemljama regiona.

 








Marketing



Najnovije vesti