kompjuter pixabay
Srbija

UPOZORENJE: Pazite, zloupotrebljava se WeTransfer

Izvor: 
Tanjug Sre, 26/02/2020 - 14:03

Nacionalni CERT objavio je saopštenje u kojem upozorava korisnike interneta u Srbiji da obrate pažnju jer je u toku nova "fišing" kampanja kojom se zloupotrebljava platforma WeTransfer, odnosno, pokušaj je da se prikupljanjem informacija, najčešće ličnih, pomoću obmanjujućih email-ova i web sajtova, korisnici navedu da uplate novac na određeni račun.

"Pecanjem" ili "fišingom" služe se sajber kriminalci i jedna je od najraširenijih metoda kojom se korisnici interneta obmanom navode da na račun napadača uplate određenu svotu novca.

U CERT-u kažu da je detektovana nova zloupotreba internet stranice WeTransfer, koju korisnici upotrebljavaju za besplatan prenos datoteka veličine do 2GB putem interneta.

Za potrebe ove "fišing" kampanje koristi se domen ascmgpr[.]ir koji nije legitiman već se lažno predstavlja kao stranica WeTransfer.

U Centru za prevenciju bezbednosnih rizika u IKT sistemima u Srbiji - CERT, telu RATEL-a (Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge) upozoravaju korisnike interneta da obrate pažnju na sve poruke elektronske pošte koje stižu od WeTransfer-a, obzirom na to da je domen ascmgpr[.]ir još uvek aktivan.

"Izgled poruke je drugačiji od uobičajenog, pa je preporuka Nacionalnog CERT-a da korisnici pre otvaranja linka provere da li je link za preuzimanje datoteka legitiman i vodi na domen wetransfer.com, ili ne. Ovu proveru korisnici mogu uraditi pozicioniranjem miša na link za preuzimanje (Download link) bez klika, i tom prilikom će se prikazati adresa na koju link preusmerava. Ukoliko domen nije wetransfer.com, datoteke nisu sigurne za preuzimanje", objašnjavaju u CERT-u.

U decembru prošle godine, inače, na teritoriji Srbije bila je aktuelna "fišing" kampanja prema klijentima nekoliko banaka koje posluju u Srbiji.

"Fišing" imejl koji se slao u ime nekoliko banaka, izgledao je kao da stiže sa legitimnog domena, a tekst je bilo obaveštenje o navodnom deviznom prilivu novca na račun klijenta.




Marketing



Najnovije vesti