Vodoinstalater Foto: pixabay
Srbija

Usvojeno: Uvodi se registar "ne zovi", majstori moraju da poštuju predračun, zamena i bez ambalaže

Izvor: 
Tanjug Čet, 09/09/2021 - 21:17














Skupština Srbije usvojila je Zakon o zaštiti potrošača kojim je predviđeno više novina.
 
Među njima je uvođenje registra "ne zovi", prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.
 
Registar "ne zovi" podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti pozivati da bi nudili svoju robu ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani će sami građani proslediti svojim operatorima.

Ukoliko trgovci i dalje budu zasipali potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 dinara u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

 
Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.
 
Uveden je prekršajni nalog i to za lakše prekršaje.
 
Takođe je predviđeno i unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, po stupanju na snagu ovog zakona, što bi trebalo da počne tri meseca od dana objavljivanja u Službenom glasniku, trgovci morati da učestvuju u sporu.
 
Trgovci više neće moći da koriste kao izgovor, u slučaju da ne žele da zamene robu, to što proizvod nema ambalažu.
 
Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i na drugim destinacijama.
 

 








Marketing



Najnovije vesti