kompjuter Foto: pixabay
Srbija

Više od 100.000 obveznika se prijavilo za e-fiskalizaciju

Izvor: 
Tanjug Čet, 20/01/2022 - 10:07














Više od 100.000 obveznika fiskalizacije do danas je prijavilo podatke o lokacijama prodajnih objekata preko portala Poreske uprave ePorezi, što je prvi i neophodan korak kako bi obveznici prešli na novi model e-fiskalizacije.

Iz Ministarstva finansija podsećaju obveznike fiskalizacije da nakon što prijave prodajne objekte, imaju mogućnost da ostvare pravo na finansijsku podršku po svakom prijavljenom poslovnom prostoru i prijavljenoj poslovnoj prostoriji u iznosu od 100 evra, kao i finansijsku podršku po fiskalnoj kasi u iznosu od takođe 100 evra.

Rok za prijave za finansijsku podršku je 31. januar 2022. godine.

Obveznici fiskalizacije koji nisu evidentirani kao obveznici PDV na dan podnošenja izjave o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju finansijsku podršku ostvaruju u iznosu uvećanom za 20 odsto.

Obveznik fiskalizacije može podneti samo jednu izjavu o zainteresovanosti. Do današnjeg dana se 85.355 obveznika prijavilo za finansijsku podršku, a do sada je u tu svrhu isplaćeno 2,5 milijarde dinara.

Isplate se vrše u tranšama, svake nedelje tokom trajanja prijave.

Kada je reč o fiskalnim uređajima koji su trenutno dostupni na tržištu, Poreska uprava je do sada odobrila preko 100 elemenata elektronskog fiskalnog uređaja, a na sajtu te uprave obveznici mogu da pronađu spisak elemenata i proizvođača, kako bi se odlučili koji fiskalni uređaj će koristiti.

Novi model e-fiskalizacije predviđa direktnu vezu fiskalnog uređaja sa Poreskom upravom u realnom vremenu.

Takođe, on podrazumeva i postojanje QR koda na svakom fiskalnom isečku, čime kupci, odnosno korisnici usluga, mogu da provere da li je račun izdat u skladu sa zakonom i čijim skeniranjem mobilnim telefonom kupac uspostavlja vezu sa Poreskom upravom i dobija informacije da li je njegov fiskalni račun original.

Svi obveznici fiskalizacije imaju rok da pređu na novi model najkasnije do 30. aprila 2022. godine.








Marketing



Najnovije vesti