Srbija

Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Izvor: 
Cenzolovka Sub, 17/08/2019 - 19:33

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

Sa naslovnih stranica četiri dnevna lista sa najvećim tiražima za pola godine čitaoci su mogli uglavnom da se – dezinformišu. Bilo je dovoljno samo da pročitaju naslove na kiosku i da i ne otvarajući novine budu izmanipulisani i prevareni.

Svoju naklonost tabloidi poklanjaju pre svega predsedniku Aleksandru Vučiću i Srpskoj naprednoj stranci. Na naslovnim stranicama, pokazuje analiza Raskrikavanja, nije objavljena niti jedna vest koja kritički izveštava o nekoj Vučićevoj odluci.

U isključivo pozitivnom svetlu prikazan je i predsednik Rusije Vladimir Putin koji se gotovo uvek pojavljuje u ulozi spasitelja Srbije i koji je spreman da pošalje i vojsku kako bi odbranio Kosovo. Na naslovnim stranama se za šest meseci pojavio više desetina puta, a gotovo sve njegove izjave su ili prenete neprecizno ili su potpuno izmišljene.

Ovi tabloidi, iako objavljuju lažne vesti i redovno krše Kodeks novinara Srbije, redovni su dobitnici novca na konkursima lokalnih samouprava, ali i putem javnih nabavki.  Na ovogodišnjem Konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja  koje  je raspisao grad Pančevo, Informer je recimo dobio 500.000 dinara.

Teskst u celosti možete pročitati na sajtu Cenzolovka.




Marketing



Najnovije vesti