Žig čuvarkuća

Foto: Printscreen/Privredna komora Srbije
Srbija

Žig za kvalitet "Čuvarkuća" nosi 700 prehrambenih proizvoda

Izvor: 
RTV/Tanjug Pet, 26/11/2021 - 16:49











Više do 700 proizvoda iz prehrambene proizvodnje u Srbiji nosi oznaku "Čuvarkuća" koji garantuje da je on, ne samo stvoren u našoj zemlji, već da je rezultat kvalitetne proizvodnje, jedinstvenih ideja i inovacija, kao i obrade domaćih sirovina najvišeg kvaliteta, rekao je danas na Sajmu etno hrane i pića sekretar Udruženja za stočarstvo i preradu stočarskih proizvoda PKS-a Nenad Budimović.

Privredna komora Srbije organizovala je prezentaciju projekta "Stvarno u Srbiji" i nosilaca žiga "Čuvarkuća" iz oblasti tradicionalne prehrambene proizvodnje u okviru ove sajamske manifestacije koja se 15 put održava u Srbiji.

Akcija "Stvarano u Srbiji" je usmerena na podršku domaćim proizvodima i proizvođačima, kao i na jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda, dok žig "Čuvarkća" predstavlja potvrdu da je reč o robi vrhunskog kvaliteta, domaće proizvodnje i bez genetskih modifikacija, rečeno je na promociji.

Sekretar za stočarstvo Budimović istakaoa je da je "Čuvarkuća" projekat koji je pokrenula Privredna komora Srbije, prošle godine sa željom i inicijativom da populariše i favorizuje domaće proizvode i proizvođače.

Rekao je da se ovaj žig obeležava čitavu jednu domaću proizvodnju, od sirovine koja ima domaći karakter, preko truda i energije uložene u preradu, do ambalaže i dizajna.

"Čuvarkuća je zaživela neočekivano dobro i preko 700 proizvoda iz prehrambene proizvodnje je dobilo taj žig, a kompanije koje ih prave su od velikih industrijiskih do malih proizvođača koji su porodične firme", rekao je Budimović.

Objasnio je da je cilj ovog projekta da se populariše domaća proizvodnja koja je kvalitetna i dobra, od koje živi mnogo ljudi i od koje naša prerađivačka industrija i trgovci imaju dosta koristi.

Poručio je da treba raditi na promociji i publikaciji ovih proizvoda, kako bi trgovački lanci prepoznali male proizvođače.

Takođe, je rekao da se radi i na tome da za ove proizvođače, trgovinski lanci naprave ustupak i olakšice u odnosu ugovore koje potpisuju sa velikim kompanijama, kako bi domaći proizvodi bili vidljiviji i dostupnoji na tržištu.

Osvrnuo se na proizvode životinjskog porekla koje pokriva "Čuvarkuća" i naveo da su to su mlečni proizvodi od sirovog mleka preko jogurta, pavlake, do trajnih i polutrajnih sireva, kao trapisti.

Kada se govori o proizvodima životinjskog porekla od mesa, on ističe da tu spadaju pored svežeg mesa, fermentisani i konzervisani proizvodi, kao i polutrajne i trajne kobasice.

“Čuvarkuće” - jedinstvo kvaliteta i domaćeg porekla

Prema njegovoim rečima proizvodi koji nose ovo beležije, moraju pored domaćeg porekla imati i vsok kvalitet.

Budimović je istako da se sav prihod koji PKS ima od ovih prozvoda, ulaže u njihovu promociju.

Sekretar udruženja za biljnu proizvodnu i prehrambenu industriju u PKS Aleksandar Bogunović je rekao da se za dobijanje prava na korišćenje žiga Čuvarkuća može prijaviti na sajtu PKS-a.

Naveo je da se potrebna dokimentacija podnosi elektronskim putem, nakon čega posebna služba komore ispituje kako način proizvodnje, tako i kavlitet proizvoda.

"Tehnička komisija pre svega gleda kvalitet proizvoda u odnosu na onaj koji je propisan, a proizvodi nosioci žiga se razlikuju od ostalih prehrambenih proizvoda, po funkcionalnosti, nutritivnoj vrednosti i inovativnosti", kaže Bogunović.

Takođe, naveo je da je za dobijanje žiga neophodno da se ispune ekološki standardi i da se proverava da li podnosilac zahteva za žig ispunjava propisane standarde u tom domenu i dodao da se dodatno boduje ako proizvod ispunjava standarde za inostrana tržišta.

Istako je da je važna komunikacija sa potrošačima, odnosno kako se proizvod plasira i promoviše na tržištu.

Konačnu odluku ko dobija pravo za korišćenje žiga, kaže Bogunović, donosi Savet "Čuvarkuća", koji čine eminentni stručnjaci i dekani fakulteta.

Objasnio je da podnosilac zahteva kada dobije pravo na žig, zaključuje ugovor sa Komorom i ima pravo da naredne tri godine njegov proizvod nosi ovu oznaku, koja je garant za izvestan kvalitet i autentičnost.

Bogunović je rekao da PKS radi na promociji ovih proizvoda kroz bilborde, sajmove, akcije i manifestacije, kako bi se njihova prodaja podigla na viši nivo i u zemlji i u inostranstvu.

"Sva sredstva koja se dobijaju za korišćenje prava isključivo se koristi za promociju i brendiranja proizvoda, kako bi se proizvodi kotirali na prodajnom tržištu", rekao je on. Najavio je da je plan da promocije domaćih proizvoda počnu i u inostranstvu i istako da 75 odsto prihoda od ovih proizvoda ostaje u budzetu Srbije.

Kao veliku prednost u odnosu na ostale prehrambene proizvode na svetskom tržištu, Bogunović je istakao što su "Čuvarkuća" proizvodi organski i nisu genetski modifikovani.

Upitan da prokomentariše celokupnu sajamsku manifestaciju, Bogunović je istako da je ovo način da se promovišu svi proizvodi etno hrane i piće i naveo da je na sajmu preko 300 izlagača, a da su 12 od njih nosioci žiga "Čuvarkuće".

Sok od aronije, ručno pravljeni kolači, domaće pivo, jogurt i mleko, kao i zimnica od domaćeg voća i povrća samo su neki od proizvoda sa autentičnim žigom, koji posetioci mogu degustirati tokom vikenda na štandu PKS-a.

 








Marketing



Najnovije vesti