Foto: Pixabay
Svet

FDA preispituje opstanak e-cigareta na tržištu

Izvor: 
B92 Pon, 13/09/2021 - 17:25








Američka uprava za hranu i lekove saopštila je u četvrtak da će joj trebati više vremena da se odluči, da li će najprodavaniji proizvodi e-cigareta ostati na tržištu. Ovo odlaganje nije baš najbolje dočekano od strane pedijatara i zagovornika protiv pušenja cigareta.

FDA je saopštila da je preduzela mere u vezi sa oko 93 odsto podnetih zahteva, što je nazvala "značajnim napretkom".

Proizvodi od e-cigareta su godinama mogli da ostanu na tržištu, iako FDA nije dala zvanično zeleno svetlo nijednom. Proizvođači su dobili rok do 9. septembra prošle godine da podnesu zahteve za ovlašćenje agencije da bi ostali na tržištu.

FDA je imala godinu dana da pregleda te prijave, ali sada smatra da joj treba više vremena.

"Međutim, potrebno je još mnogo posla da se uradi kako bismo dovršili preostale preglede i osigurali da nastavimo sa preduzimanjem odgovarajućih akcija kako bismo zaštitili omladinu od opasnosti svih duvanskih proizvoda, uključujući e-cigarete, koji ostaje kao najčešće korišćeni duvanski proizvod od strane mladih u Sjedinjenim Državama", rekli su vršilac dužnosti komesara FDA dr Dženet Vudstok i Mič Zeler, direktor Centra za duvanske proizvode FDA-e u četvrtak.

Grupe koje zastupaju pozitivan stav o e-cigaretama, osudile su odlaganje.

Mreža Američkih društava za borbu protiv karcinoma, kao i lobističko odeljenje Američkog društva za borbu protiv karcinoma, izrazili su negodovanje za iznuđivanje roka za 9. septembar, prenosi CNN.

"Neuspeh FDA izuzetno je razočaravajuć i dopustiće industriji da dodatno ugrozi javno zdravlje i navuče više dece na duvanske proizvode koji izazivaju zavisnost", rekla je Lisa Lekas, predsednik Udruženje američkog društva za borbu protiv karcinoma (ACS CAN) , navodi se u saopštenju.

"FDA je imala dovoljno vremena da pregleda prijave, a odlaganje je nesavesno. Postoji veliki broj podataka koji ukazuju na negativan uticaj ovih proizvoda na javno zdravlje. Vreme da se deluje je sada", dodala je Lekas.

 








Marketing



Najnovije vesti