Povrće Foto: pxhere
Život

Namirnice koje pospešuju koncentraciju i pamćenje

Izvor: 
Ivana Mišić / Danas Čet, 09/09/2021 - 08:21














Kada se pomenu namirnice i koncentracija, svima nam je prva asocijacija orah, ali postoji još mnogo namirnica koje pozitivno utiču na našu memoriju.

Namirnice koje su svima dostupne, a pozitivno utiču na naš mozak su:

Voće – crna ribizla, borovnica, kupina, malina, jagoda, jabuka (neoljuštena).

Cvekla – poboljšava cirkulaciju i dotok krvi u mozak.

Žumance – bogato je vitaminom B koji poboljšava memoriju.

Pomorandža – bogata vitaminom C i antioksidansima koji pomažu pamćenje.

Riba – skuša, haringa, sardina, sardela, tuna, losos jer su bogate omega 3 masnim kiselinama.

Koštunjavo voće – orah, lešnik, kikiriki, badem, indijski orah jer su bogati vitaminom E koji jača moždanu masu i sprečava demenciju.

Crna čokolada – puna je prirodnog kofeina koji pomaže lučenje endorfina – hormona sreće i poboljšava raspoloženje.

S obzirom na da je skoro počela škola, i da se deci posle tri meseca pauze polako treba vratiti navika za učenjem, možete uvesti neke od ovih namirnica u svakodnevnu ishranu kako bi im olakšali spremanje za kontrolne.

Zanimljiva činjenica: Kroz ljudski mozak prođe čak 34 gigabajta informacija na dnevnom nivou, pokazala su istraživanja Univerziteta u Kaliforniji u San Dijegu. Pomozimo našem mozgu da sve ove informacije lakše procesuje i upamti, piše Danas.

 

 








Marketing



Najnovije vesti