Spavanje Foto. pixabay
Život

Zbog čega kada smo premoreni obično ne možemo da zaspimo

Izvor: 
wellandgood.com Sre, 29/01/2020 - 08:26

Česte su situacije, pogotovo u zimskom periodu, kada posle dugog i napornog radnog dana jedino razmišljate o odlasku u krevet.
Međutim, kada legnete u krevet pojavi se problem, ne možete da zaspite.
 
Lekari koji se bave problemima spavanja podsećaju da postoji bitna razlika između osećaja umora i pospanosti, koju je važno znati.
 
"Možete svakako osećati oboje, i umor i pospanost, ali ovi pojmovi se često mešaju", kaže stručnjak za spavanje, dr Šelbi Haris.
 
Pospanost se lako rešava
 
"Pospanost se ne odnosi na osećaj opšteg pada energije u organizmu", kaže dr Haris, i dodaje, "već na osećaj kad nam je samo potreban san, pa ćemo se odmah i osećati bolje ako malo odspavamo".
 
"Ako nismo umorni, san ne dolazi lako, jer telo, um i psiha pokušavaju da rade sa energijom koju imamo i ne mogu da pređu u stanje mirovanja", objašnjava doktorka .
 
Umor je sa druge strane, kaže dr Haris, osećaj da za sobom vučemo težak teret, a nemamo za to energije.
 
Umor i nesanica često idu zajedno
 
Postoji začarani krug koji dolazi sa osećajem velikog umora, kada smo toliko umorni da ne možemo da zaspimo, pa se "zaglavimo" u tom obrascu potpune iscrpljenosti.
 
"Mnogi koji pate od nesanice, bez da je uzrokuju drugi medicinski ili psihijatrijski problemi, osećaju umor, ali ne i pospanost. Pa i kad se trude, ne mogu lako da zaspe", kaže doktorka.
 
Pospanost obično upućuje na specifičan problem
 
Često znamo da smo pospani jer smo u toku jedne nedelje dve večeri zaredom ostali budni do 2 ujutru.
 
Međutim, ako osećamo pospanost i pored kontinuiranog spavanja, dr Haris predlaže razgovor sa lekarom o tome šta može uticati na kvalitet sna.
 
Umor se teže određuje
 
Ako se osećate iscrpljeno i nedostaje vam energije duži vremenski period, dr Haris predlaže da poradite na svojoj večernjoj rutini, i to tako što ćete ukloniti sve uzročnike koji remete san.
 
Potrudite se da nivo stresa svedete na najniži mogući nivo, idite na spavanje svake večeri u isto vreme i ograničite unos teške hrane tri sata pre spavanja. Telesna aktivnosti ili šetnja vam takođe mogu pomoći. 
 



Marketing



Najnovije vesti