• NBS upozorava korisnike mobilne telefonije na lažne SMS poruke o preuzimanju nagrade

    Narodna banka Srbije (NBS) upozorila je danas građane na učestalu pojavu SMS poruka koje dobijaju korisnici usluga mobilne telefonije, a u kojima se obaveštavaju da su navodno ostvarili određeni broj poena koje mogu da iskoriste i preuzmu nagradu.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    NBS upozorava korisnike mobilne telefonije na lažne SMS poruke o preuzimanju nagrade
    Foto: Pixabay

    Posebna opasnost u toj prevarnoj šemi leži u činjenici da korisnik SMS poruku dobija u okviru SMS sandučeta, gde se nalaze i originalne poruke koje je prethodno zaista primio od svog pružaoca telekomunikacione usluge, saopštila je NBS.

    Poruka sadrži link do lažnog internet sajta, koji je kreiran tako da oponaša originalni izgled sajta pružaoca usluge mobilne telefonije.

    Na tom lažnom sajtu nudi se besplatno preuzimanje različitih artikala – mobilnih telefona, bežičnih slušalica, aparata za domaćinstvo, kozmetičkih proizvoda i baštenske opreme, s tim što je potrebno uneti podatke sa platnih kartica, koje kriminalci potom iskoriste, a korisnici postaju svesni prevare tek kada im stigne poruka o zaduženju računa.

    Narodna banka Srbije savetuje svim korisnicima koji su popunili podatke na lažnom sajtu i ostavili podatke o svojoj platnoj kartici da se odmah i bez odlaganja jave svojoj banci i blokiraju dalje korišćenje kartice i nakon što ste obavestili banku o zloupotrebi, dalji rizik izvršenja transakcija prelazi na banku koja vam je izdala platnu karticu.

    Narodna banka Srbije apeluje na građane da postupaju pažljivo i da se olako ne povedu za „besplatnim nagradama“ u porukama u kojima im se traže podaci o njihovim karticama.

    „Ako neko zaista želi da Vam isporuči besplatan paket, nisu mu potrebni podaci sa Vaše platne kartice – dovoljna je adresa, a razumno je pretpostaviti da bi korisnici usluga pre nego što su prikupili dovoljan broj bodova za prijem neke nagrade, bili upoznati da postoji određena nagradna igra, te na koji način se ti bodovi ostvaruju“, poručila je NBS.

    Narodna banka Srbije je dodala da će u narednom periodu obezbediti doslednu primenu propisa kojima je uređena zaštita korisnika i preduzimati aktivnosti u cilju prevencije takvih prevara i pozvala korisnike da pokažu odgovornost i odgovarajući stepen pažnje, posebno kada te podatke unose na sajtu do kojeg su došli preko linka, bez obzira od koga im je taj link dostavljen.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Vojvodina