• Obustavljen tender za projektanta autoputa kroz južni Banat, od Pančeva preko Vršca do granice sa Rumunijom

    Tender za izradu idejnog projekta auto-puta kroz južni Banat, od Pančeva preko Vršca do granice sa Rumunijom (granični prelaz Vatin), obustavljen je pet dana nakon objavljivanja u novembru prošle godine.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Obustavljen tender za projektanta autoputa kroz južni Banat, od Pančeva preko Vršca do granice sa Rumunijom
    Foto: Pixabay

    Kako je navedeno u obrazloženju odluke Puteva Srbije od 20. novembra 2023, za tom javnom nabavkom je „prestala potreba“ i ona neće biti ponavljana u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci.

    Istovremeno, u planu javnih nabavki za ovu godinu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, predviđeno je raspisivanje tendera za „projektovanje veze između novog graničnog prelaza Vatin i brze saobraćajnice Beograd-Vršac-Vatin“. Nabavka je procenjena na 40 miliona dinara, a raspisivanje je planirano u 1. kvartalu 2024.

    Put Beograd-Vatin se u ovoj najavi tendera, dakle, naziva „brzom saobraćajnicom“, a ne auto-putem (pretpostavka je da je reč o postojećem državnom putu 10, ali ni on nije brza saobraćajnica, nego većim delom magistralni put). Podsetimo, prema Vladinoj Uredbi o kategorizaciji državnih puteva, saobraćajni potez od Bubanj Potoka preko Pančeva do granice sa Rumunijom imaće profil autoputa.

    Takođe, prvi put Ministarstvo spominje i „novi granični prelaz Vatin“.

    Potonje je, doduše, juče pomenuo rumunski ministar transporta i infrastrukture Sorin Grindeanu, kada je najavio je da će Studija izvodljivosti za autoput od Temišvara do granice sa Srbijom biti gotova ovog proleća, kao i da će biti raspisan tender.

    On je tom prilkom, kako je preneo portal Opinia iz Temišvara, spomenuo i da je sa Srbijom dogovoren zajednički granični prelaz, o trošku Rumunije, na oko 1,55 km od postojećeg graničnog prelaza Moravica sa rumunske strane.

    Podsetimo, Skupština AP Vojvodine usvojila je u aprilu prošle godine Odluku o izradi prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora autoputa E-70, deonica Pančevo-Vršac-granični prelaz sa Rumunijom (Vatin).

    Kada je u septembru 2021. godine Javno preduzeće Putevi Srbije raspisalo tender za izradu Prethodne studije opravdanosti sa Generalnim projektom autoputa E70 Pančevo-Vršac-granica sa Rumunijom, navedeno je da buduća trasa puta predstavlja nastavak buduće obilaznice oko Beograda (Dobanovci – Ostružnica – Bubanj Potok – Vinča – Pančevo) i predstavljaće najkraću drumsku vezu Rumunije, preko Srbije i Crne Gore sa koridorom X i sa južnom Italijom i Albanijom, odnosno sa Sredozemnim basenom.

    Prethodno je još 2016. potpisan Memorandum o razumevanju rumunskog i srpskog ministarstva transporta za gradnju ovog auto-puta, a zatim i odobren strateški projekat izrade studije izvodljivosti i projektovanja autoputa Pančevo-Alibunar-Vršac-Temišvar, na sastanku Zajedničkog odbora za praćenje INTERREG programa IPA CBC Rumunija-Srbija.

    Međutim, već sledeće godine rumunski premijer Sorin Grindeanu izjavio je da su Rumunija i Srbija odlučile da odustanu od projekta povezivanja Temišvara i Beograda autoputem jer, kako je objasnio, srpske vlasti nisu više želele da podrže taj projekat, a Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije je potom saopštilo da rumunska strana nije blagovremeno odobrila otpočinjanje projekta.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Vojvodina