• Najčešći kvarovi na iPhone uređajima

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Da li ste znali da u Srbiji iPhone polako zamenjuje Android telefone?

    Prema podacima internacionalne studije kompanije StockApps, naša zemlja ne zaostaje za globalnim trendom koji ukazuje na porast iOS uređaja i postepeni pad Android sistema.

    Naime, u Srbiji je u martu 2022. godine 76,7% ljudi imalo Android operativni sistem, a 23% iOS, dok je u istom periodu 2021. godine Android imalo više od 88% korisnika, a iOS svega 11,4% – što potvrđuje teoriju da iPhone uređaji postaju sve popularniji kod nas.

    Međutim, postoje određeni kvarovi koji su usko vezani za iPhone uređaje, nezavisno od konkretnog modela. S tim u vezi, naredne redove smo posvetili rasvetljavanju svih potencijalnih nedoumica u vezi kvarenja ovih uređaja, kao i savetima šta da radite ako do njih dođe.

    1. “Red screen issue” ili problem sa crvenim ekranom

    Crvena boja najčešće signalizira alarmantnost i uzbunu, te nije ni čudo što se većina korisnika zabrine kada mu ekran na uređaju odjednom zadobije ovu nijansu.

    Ovaj kvar može biti softverske ili hardverske prirode, tj. može biti problem unutar samog operativnog sistema ili može biti od mehaničkog oštećenja na uređaju. Ukoliko niste sigurni za potencijalan razlog, najbolje je da uređaj odnesete u ovlašćeni iPhone servis u Beogradu ili drugom najbližem gradu, kako bi profesionalac odgonetnuo uzrok i dao dijagnostiku.

    Ono što još možete biti potencijalni uzrok jeste da imate problem sa odlaznim video signalom, tj. da je vaš računar povezan sa oštećenim kablom monitora. Pokušajte da resetujete vaš PC i isključite, pa ponovo uključite monitor.

    Ukoliko to nije pomoglo, protresite kabl monitora na oba kraja priključka jer moguće je da je u pitanju samo labava veza. Takođe, pokušajte i da povežete kabl za napajanje monitora direktno u zidnu utičnicu kako biste proverili da li je ulaz neispravan.

    I najzad, resetujte monitor na fabrička podešavanja jer moguće da je došlo do prezasićenosti u sistemu.

    Za telefone i tablete, istovremeno pritisnite dugme za Home dugme i Power dugme za napajanje. Nastavite sa pritiskanjem oba dugmeta nekih 10-ak sekundi, a uređaji će se prinudno ponovo pokrenuti.

    2. Nastanak zelene linije na kraju ekrana

    Mnogi telefoni novijih generacija mogu biti izuzetno osetljivi na dodir, te se neretko javlja i problem tzv. “zelene linije” na bočnoj strani ekrana. Ovaj kvar je najčešće primetan na uređajima kao što su iPhone X, 11, 12 i 13.

    Ukoliko se pokušali da pronađete soluciju na Apple forumu podrške, primetićete da neka konkretna rešenja ne postoje – zato Apple vrši momentalnu zamenu telefona ukoliko naiđete na ovaj problem.

    Stručnjaci sugerišu da se zelena linija običino povezuje sa problemima sa hardverom i da možete isprobati nekoliko stvari u tom slučaju:

    Ponovno pokretanje vašeg iPhone-a – ovim ćete izbrisati sav keš, privremene podatke i oslobodićete memoriju vašeg telefona. Pritisnite i držite istovremeno Power on/off dugme i dugme za smanjivanje jačine zvuka. Potom prevucite strelicu koja se pojavila na ekranu udesno i nakon nekoliko sekundi pritisnite dugme za uključivanje.

    Pokretanje iPhone-a u režimu oporavka – ovaj proces ne briše podatke, već se tokom njega instalira najnovija verzija iOS-a (a vi možete napraviti rezervnu kopiju svojih podataka, za svaki slučaj). Potrebno je da povežete vaš telefon sa računarom pomoću USB kabla, pokrenete aplikaciju iTunes i izvršite prinudno ponovno pokretanje uređaja tako što ćete istovremeno pritisnuti dugme za smanjivanje zvuka i dugme za uključivanje. Na iTunes-u će vam se ponuditi opcija za Update-ovanje i potrebno je samo da je izaberete.

    Resetovanje telefona – na standardan način

    Ukoliko ovo ne pokrene vaš telefon, kontaktirajte Apple tim za podršku ili posetite obližnju Apple radnju i tu se posavetujte sa osobljem.

    3. Oslabljen kapacitet baterije

    Kratak ili oslabljen životni vek baterije je jedan od najčešćih problema ovih pametnih uređaja. Kako baterija na telefonima ima unapred određen broj meseci tokom kojih je uređaj funkcionalan, nakon otprilike 2 godine ju je potrebno zameniti.

    Neki eksperti upućuju da baterija ima približno 700 ciklusa punjenja i pražnjenja.

    Pre nego što promenite bateriju, možete isprobati nekoliko iPhone trikovajako osvetljenje ekrana i istovremeni rad više različitih aplikacija mogu brže isprazniti vaš telefon.

    Istraživanje kompanije pCloud, koja je stvorila platformu za bezbedno skladištenje i deljenje podataka, je pokazalo da pojedine aplikacije crpe bateriju više od ostalih.

    Naime, aplikacije koje najviše troše bateriju su Facebook, Instagram, Bumble, Tinder i Snapchat, dok su Twitter i TikTok nešto bezbednije. Uključite režim štednje i pokušajte da koristite ove aplikacije zasebno kako biste produžili životni vek baterije.

    Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan, koliko i poučan, te da smo uspeli da vam pružimo relevantne informacije i ponudimo prakatične savete za popravku iPhone uređaja – Srećno!

    Da li ste znali da u Srbiji iPhone polako zamenjuje Android telefone?

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Zanimljivosti

    Kako prepoznati da li je med pravi?

    Pravi med je jedan od najzdravijih prirodnih proizvoda, poznat po brojnim zdravstvenim koristima, od jačanja imuniteta do poboljšanja kvaliteta sna. Međutim, tržište je preplavljeno različitim […]

    Naučnici otkrili koje su najpametnije rase pasa

    U životinjskom carstvu, veliki mozak je generalno povezan sa većom inteligencijom. Nova studija naučnika iz Francuske, međutim, pokazuje da to zapravo nije tačno kada su psi u […]