Gume kakve smo do sada imali na vozilima idu u istoriju. Zameniće ih nove, koje nemaju vazduh između felne i gazećeg sloja. Te gume ne mogu da se probuše, ali isto tako dobro savladavaju prepreke poput ivičnjaka, a da se ne deformišu. Početak prodaje i ugradnja u serijske modele očekuje se 2024. godine.
Proizvođač radi na gumama otpornim na bušenje od 2005. godine i približava se trenutku kada će njegove gume koje nisu punjene vazduhom ići u proizvodnju. Firma je prvi put testirala svoje nove gume na električnom vozilu i to u javnosti.
„Gume imaju sva svojstva kao i obične. Vek trajanja je sličan, a na njima može biti i zimski i letnji profil. Cena je im je 20 odsto viša od sadašnjih, a za njih su razvijene posebne felne“, kaže Stiv Rodžers, konstruktor guma.
Povela se polemika i oko toga da li će ovim gumama vulkanizeri izgubiti posao, ali to je, kažu stručnjaci, potpuni apsurd jer i ove gume mogu da se skidaju i menjaju kao i obične. Oni koji su ih probali, kažu da razlike u vožnji nema.
„Potpuno kontrolišem vozilo. Nemam osećaj da vozim gume sa lamelama umesto vazduha, a mogu da se popenjem i na ivičnjak bez bojazni da se guma deformiše“, ističe Rodžers.
Gume imaju i svoje slabe tačke – na primer ako upadnete u sitan pesak ili neki rastresiti materijal. Međutim, savršene su po kiši, a i po snegu sa zimskom šarom, tvrde stručnjaci.
Gume kakve smo do sada imali na vozilima idu u istoriju. Zameniće ih nove, koje nemaju vazduh između felne i gazećeg sloja. Te gume ne mogu da se probuše, ali isto tako dobro savladavaju prepreke poput ivičnjaka, a da se ne deformišu. Početak prodaje i ugradnja u serijske modele očekuje se 2024. godine.