Jutjub je postao glavni kanal za dezinformacije širom sveta i ne čini dovoljno da se uhvati u koštac sa širenjem neistina na svojoj platformi, zaključak je Globalne koalicije organizacija za proveru činjenica.
U pismu koje je potpisalo više od 80 grupa tvrdi se da video platforma omogućuje sadržaj koji širi dezinformacije o pandemiji korona virusa, kao i video snimke koji podržavaju narative o prevari tokom predsedničkih izbora u Sjedinjenim Američkim Državama. Potpisnice pisma između ostalih su i „Washington Post’s Fast Checker“, kao i „Full Fact“ u Ujedinjenom kraljevstvu, piše Nova.rs.
„Jutjub dozvoljava da beskrupulozni akteri koriste ovu platformu kako bi manipulisali drugima i kako bi za svoje kampanje organizovali i prikupljali sredstva. Sadašnje mere za suzbijanje ovakvih pojava su nedovoljne“ naveli su u pismu izvršnoj direktorki Jutjuba, Suzan Vojcicki.
U pismu se poziva Jutjub koji je u vlasništvu Gugla da izvrši četiri promene u svom radu:
Posvećenost finansiranju nezavisnih istraživanja i suzbijanje dezinformacija
Pružanje linkova za demantovanje lažnih činjenica u video snimcima koji šire takav sadržaj
Sprečavanje algoritama mreže da promovišu ovakav sadržaj
Da kompanija učini više u borbi protiv neistina u video snimcima koji nisu na engleskom jeziku
„Nadamo se da će kompanija uvažiti i sprovesti predložene ideje koje su u interesu javnosti i na taj načini sprečiti širenje dezinformacija“, navodi se u pismu.
Neuspeh Jutjuba da se uhvati u koštac sa dezinformacijama naročito je izražen na južnom delu polulopte. Ovo obuhvata Latinsku Ameriku, Aziju i Afriku, naglašeno je u pismu.
Jutjubove smernice zajednice navode da su „određene vrste obmanjujućih sadržaja sa ozbiljnim rizikom štete“ zabranjene na platformi. Ovo uključuje promovisanje štetnih lekova ili tretmana, kao i mešanje u izbore neke zemlje. Jutjub takođe ukazuje da su zemlje sa najvećim brojem uklonjenih videa upravo zemlje van engleskog govornog područja. Na prvom mestu Vijetnam, Indija i Brazil.
U svom odgovoru na pismo, potparolka Jutjuba Elena Hernandez rekla je da je kompanija uložila ogromna sredstva u politike kao što je smanjenje širenja dezinformacija, kao i sadržaja koji krži smernice zajednice na ovoj platofrmi.
„Tokom godina smo uložili značajna sredstva u svim zemljama u kojima poslujemo kako bismo povezali ljude sa pravim sadržajem i sprečili širenje dezinformacija, kao i u uklanjanje snimaka koji krše zakon“, dodala je Hernandez. „Primetili smo značajan napredak u ovoj oblasti, zadržavajući ukupan broj dezinformacija na platformi ispod 1% svih pregleda na mreži. Uvek tražimo smislene načine za unapređivanje ovog mehanizma i nastavićemo da jačamo naš rad za zajednicama koje proveravaju činjenica“.
Jutjub je postao glavni kanal za dezinformacije širom sveta i ne čini dovoljno da se uhvati u koštac sa širenjem neistina na svojoj platformi, zaključak je Globalne koalicije organizacija za proveru činjenica.