Nemački autoklub (ADAC) objavio je statistiku odrađenih intervencija na automobilima tokom prošle godine, i to kada je reč o vozilima koja su stara od tri do deset godina.
Kako su naveli, najviše intervencija bilo je vezano za kvar akumulatora, njih 46,2 odsto od ukupno 3,49 miliona kvarova.
ADAC je u svoju statistiku kvarova tokom 2021. godine uvrstio 132 modela vozila kojima je prva registracija bila između 2012. i 2019. godine.
Osim zbog akumulatora, pomoć na putu traži se zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15,5 odsto), problema s karoserijom, upravljanjem, kočnicama, amortizerima ili menjačem (14,8 odsto), elektronikom (10,3 odsto), gumama (sedam odsto) i sistemom pumpe goriva (3,1 odsto).
Neki kvarovi na vozilima uobičajeni su i pojavljuju se posle određenog perioda. Problemi sa pumpom za gorivo, na primer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi sa alternatorom kontinuirano rastu od četvrte godine. Ozbiljniji kvarovi kod svećica zabeleženi su kod automobila koji su 2013/2014. godište.
U rasponu od tri do deset godina starosti, najpouzdanijima su se pokazali tojota augo, audi A1, reno kaptur, mini, suzuki vitara (od 2019. do 2016. godišta), audi Q3, BMV serije 1, BMV X1, audi A4, audi A5, audi Q5, BMV serije 3, BMV serije 3 kupe, BMV X3, audi A6 i BMV serije 5.
Dačija sandero dobila je vrlo dobre ocene u svim godištima, vrlo dobar je i folksvagen polo, a samo je 2012. godište dobilo ocenu ispod vrlo dobrog. Dačija daster ima uglavnom ocene dobar, a 2013. godište ocenu odličan. Mercedes-benz B klasa je vrlo dobra u svim godištima. Micubiši ASX je, takođe, odličan i vrlo dobar. Seat leon je u svim godištima vrlo dobar. Folksvagen golf je vrlo dobar, osim 2012. kada je – dobar. Kia sid se kreće od ocene loše (2012. godište) do ocene vrlo dobar (2019. godište). Mazda cx-5 je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra. Škoda oktavija je vrlo dobra, osim 2013. i 2012, kada je dobila ocenu niže, odnosno dobar.
Modeli koji nemaju spektakularne rezultate su smart forfor, hjundai i20, reno klio, royota cx-r, tojota korolla, ford S-maks, opel insignia i folksvagen šaran.
Tako, na primer, tojota aygo prvi put registrovana 2019. godine ima 2,2 kvara na 1.000 registrovanih vozila, dok smart fortu ima 7,5. Tojota aygo iz 2012. godine ima 9,3 kvarova, a smart fortu istog godišta 21.
U kategoriji malih automobila, suzuki svift iz 2019. godine, na primer, ima 1,4 kvara na 1.000 registrovanih vozila, a model iz 2012. njih 14,8. Hjundai i20 iz 2019. ima njih 2,4, a iz 2012. godine 31,4.
Audi A4, koji pripada srednjoj klasi, 2019. godište, ima 1,9 kvarova na 1.000 registrovanih vozila, a 2012. njih 9,1. Opel insignia iz 2019. godine ima 12,3 kvarova, a iz 2012. godine njih 26,4.
BMW serije 5 iz 2019. godine ima 1,4 kvara, a model iz 2012. njih 16,5. Mercedes E klasa iz 2019. ima 2,4, dok model 2012. godište njih 23,7.
Nemački autoklub (ADAC) objavio je statistiku odrađenih intervencija na automobilima tokom prošle godine, i to kada je reč o vozilima koja su stara od tri do deset godina.