U hotelima u kojima su privremeno smešteni pacijenti sa lakšim simptomima COVID-19, gradske vlasti Tokija uvode upotrebu robota, koji će bolesnicima podizati moral, doprinositi održavanju higijene i sprečavanju širenja zaraze na osoblje hotela.
Tako će dva tipa robota koje je proizvela kompanija „Softbenk robotiks“ „stupiti na dužnost“ u pet hotela u kojima se trenutno nalaze oboleli od korona virusa, a postoji plan da na svakom spratu ovakvih hotela uskoro bude po jedan robot.
Jedan tip ovih uređaja je poluhumanoidni robot koji je u stanju da izgovara govorne poruke, dok je drugi neka vrsta autonomnog usisivača za prašinu, navodi CNN.
Život u karantinu u takvom hotelu prilično je usamljenički, a i samo prijavljivanje prilikom dolaska pacijenti vrše samostalno.
Oni najveći deo vremena provode u svojim sobama, a u hol hotela – „crvenu zonu“ sa najvećom opasnošću od zaraze – silaze samo tri puta dnevno u određenim terminima, kako bi preuzeli svoje obroke.
Situaciju bi, barem donekle, trebalo da olakša poluhumanoidni robot, koji pacijente pozdravlja i podseća da provere telesnu temperaturu, i uz to, ponavlja fraze poput: „Ujedinjeni u borbi protiv korona virusa“.
„Nadam se da će robot moći da razvedri pacijente i učini da im boravak u hotelu bude što udobniji“, izjavio je jedan tokijski zvaničnik, dodajući da će prisustvo robota u holu takođe zaštititi osoblje od zaraze korona virusom.
U hotelima u kojima su privremeno smešteni pacijenti sa lakšim simptomima COVID-19, gradske vlasti Tokija uvode upotrebu robota, koji će bolesnicima podizati moral, doprinositi održavanju higijene i sprečavanju širenja zaraze na osoblje hotela.