• Otkazan ili odložen let: Nadoknada je različita, a zavisi od više faktora

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Iako svaka avio kompanija ima svoje uslove putovanja i propise sa kojima putnici pre nego što krenu treba da se upoznaju, postoje i određene pravila na “višem” nivou.

     

    Deo njih nalazi se u Evropskoj regulativi kojom je, između ostalog, definisano koliku nadoknadu putnik može da dobije u slučaju da je let otkazan ili odložen, mimo njegove volje.

    Za letove koji su odloženi ili otkazani nadoknada može da bude od 250 do 600 evra, i to u zavisnosti od dužine puta. Ako je put kraći od 1.500 kilometara nadoknada je 250 evra, za letove od 1.500 do 3.500 kilometara odšteta je 400 evra, a za letove duže od 3.500 kilometara je 600 evra, piše Danas,

    Ako se putniku ponudi alternativni let, čije vreme dolaska ne prelazi planirano vreme dolaska prvobitno rezervisanog leta za više od dva sata za letove do 1.500 kilometara, ili više od tri sata za letove između 1.500 i 3.500 kilometara, ili za više od četiri sata za sve letove preko 3.500 kilometara, isplata kompenzacije će biti 50 odsto, odnosno 125, 200 ili 300 evra.

    Ako je let otkazan kompenzacija će biti ista, ali ne i u slučaju loših vremenskih uslova, političke nestabilnosti, štrajkova, bezbednosnih rizika i neočekivanog nedostatka bezbednosti. Sve ovo nije razlog za isplatu odštetu.

    Kompenzacije nema ako je putnik o odlaganju leta obavešten 14 dana pre leta, kao i ako je obavešten o promeni leta 7 do 14 dana a taj let kreće maksimalno dva sata kasnije od originalnog leta.

    Ako se vest putniku saopštava sedam ili manje dana pre leta onda let koji se nudi kao zamena ne sme da kreće sat pre ili posle orginalnog leta.

     

    Za kašnjenja koja traju duže od pet sati, putnik ima pravo u roku od sedam dana na refundaciju cene karte za delove putovanja koji nisu završeni i za one delove putovanja koji su već završeni ako je kašnjenje značilo da putovanje više nije služilo svrsi.

    U tom slučaju putniku treba da se obezbedi dalji prevoz do prve tačke polaska što je pre moguće, ako je potrebno.

    Ako je putnik spušten u nižu klasu od one za koju je karta kupljena, ima pravo na odštetu u roku od sedam dana, a koliko će novca dobiti zavisi od planiranog leta i avionske karte, ali može biti od 30 do 75 odsto od plaćene karte.

    Na evropskom nivou besplatne savete o tome kako avio-kompaniji naplatiti kašnjenje leta ili odlaganje nudi Evropski centar za potrošače (European consumer center).

     

     

    Iako svaka avio kompanija ima svoje uslove putovanja i propise sa kojima putnici pre nego što krenu treba da se upoznaju, postoje i određene pravila na “višem” nivou.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Zanimljivosti

    Kako prepoznati da li je med pravi?

    Pravi med je jedan od najzdravijih prirodnih proizvoda, poznat po brojnim zdravstvenim koristima, od jačanja imuniteta do poboljšanja kvaliteta sna. Međutim, tržište je preplavljeno različitim […]

    Naučnici otkrili koje su najpametnije rase pasa

    U životinjskom carstvu, veliki mozak je generalno povezan sa većom inteligencijom. Nova studija naučnika iz Francuske, međutim, pokazuje da to zapravo nije tačno kada su psi u […]