Na današnji dan 1937. pojavio se jedan od popularnijih crtanih junaka.
Patak Dača je bio predvodnik nove vrste crtanih likova koji su izronili tridesetih godina prošlog veka.
Takođe, Dača je jedan od likova koga je najteže definisati i kome je svaki animator Vorner brosa (Warner Bros Entertainment) dao neki drugačiji epitet.
Prvi put se pojavio 17. aprila 1937. godine i do dan-danas predstavlja jednu od glavnih asocijacija na detinjstvo svih generacija.
Prvi crtać u kom se pojavio, režirao je Teks Ejveri i zvao se Gicin veliki lov.
Nije bio ništa inovativno, već klasična lovac/lov priča, po kojoj je studio Vorner bros i poznat, ali je novopečeni lik bio pravo osveženje za svet crtaća.
Rana verzija našeg dragog Patka nije bila privlačna. Bio je kratak i zdepast, sa zdepastim nogama i kljunom.
Glas mu je pozajmljivao Mel Blank i to će ostati jedina osobina koju mu animatori nikada neće promeniti.
Postavši atrakcija, šarmantni Patak je bio meta raznih kreativnih promena.
Klampetov Dača
Animator Bob Klampet ga je odmah uzeo pod svoje i ubacio ga u niz crtaća tokom tridesetih i četrdesetih godina. Njegova verzija Dače predstavila ga je kao veselog ludaka, koji konstantno skakuće.
Takođe, Klampet ga je izdužio, učinivši ga višim i tanjim.
Makimsonov Dača
Robert Makimson bio je sledeći koji je uredio sve atraktvnijeg lika.
Pomalo ga je ukrotio i ponovo oblikovao kao prvobitnu verziju okruglog i manje elastičnog patka.
Uparivši ga sa zdravim razumom Duška Dugouška, postao je vešt na rečima i još ćaknutiji!
Glumio je čak i u nekoliko crtaća sa ratnom tematikom tokom Drugog svetskog rata.
Džonsov Dača
Kada je prošao prvi talas oduševljenja, Duško Dugouško je zauzeo mesto omiljenog lika Vorner brosa i to je bilo vreme kada su reditelji nalazili sve načine da naprave „veliki posao“ za Daču.
Nekoliko crtaća ga je smeštalo u razne tematike, kao što su parodije, vestern, pa čak i u epizode sa Marvinom Marsovcem.
Međutim, Duškov uspon značio je i da, kako bi ostao popularan, Patak mora da postane deo svake epizode sa Dugouškom.
Najbolji način za to bio je da mu postane suparnik, veoma ljubomoran i slavoljubiv.
Čak Džons uspeo je najbolje da iskoristi tu ideju i redizajnirao je Patka.
Tada je on postao mnogo čvršći kao lik, koji sebe vidi kao onog ko se trudi da opstane, nikako sebičnog.
Zapravo, u ovom periodu on je postao potpuno realizovan.
Mnogi kritičari smatraju da je, kao takav, imao svoje najbolje crtaće.
Dokaz da su oni i u pravu je činjenica da je crtać „Duck Amuck“ 1999. godine zabran za očuvanje u Nacionalnom Filmskom Registru Sjedinjenih Država.
Patak Dača šezdesetih
Nakon što je obustavio rad, a šezdesetih ponovo otvorio svoja vrata, Vorner bros je smestio Patka Daču kao glavnog zlikovca u crtaćima sa Brzim Gonzalesom.
Ova kuća ulazila je u svoj sumrak, pa je i naš protagonista podlegao promenama.
Postavši otvoreno zao, izgubio je mnoge fanove, a nemali je broj ljudi koji tvrde da su crtaći iz tog perioda čak i kontroverzni.
Sve u svemu, Patak Dača svakako predstavlja jedan oblik revolucije prošlog veka, postavljajući temelj svim crtaćima koji su se razvili nakon njegovog lika, a uz koje smo svi rasli.
Bio on na kraju svoje slave zlikovac ili ne, neosporivo je da se svet crtanog filma pre njega i posle njega ne mogu ni upoređivati.
Na današnji dan 1937. pojavio se jedan od popularnijih crtanih junaka.