Sedam najčešćih problema sa kojima se susreću korisnici iPhone-a i kako ih rešiti
Jedan od najpouzdanijih brendova pametnih telefona na tržištu je svakako iPhone, prepoznatljiv po modernom dizajnu, sofisticiranim softverskim rešenjima i visokim performansama. Međutim, čak ni uređaji iz premijum segmenta nisu imuni na tehničke probleme.
Bilo da koristite najnoviji model ili neku stariju verziju, u nekom trenutku vam se može dogoditi da se suočite sa problemima koji ometaju rad telefona. Od nevolja sa baterijom i ekranom do softverskih grešaka, evo nekoliko najčešćih problema koji mogu pokvariti vaše korisničko iskustvo kada su u pitanju iPhone pametni telefoni.
1. Crni ekran smrti na iPhone-u
Ako ekran vašeg iPhone-a postane potpuno crn a u pozadini se i dalje čuje reprodukcija video sadržaja ili se čak ne prikazuje ni Apple logo kada se pokreće sistem, ta greška se naziva „crnim ekranom smrti“. To je problem koji obično pogađa starije iPhone modele zbog zastarelog softvera i hardvera, ali može nastati i zbog neuspešnog ažuriranja, jailbreak-a ili hardverskog, odnosno softverskog kvara.
Prvi korak je pokušaj ponovnog pokretanja uređaja. Ako to ne pomogne, sledeće što možete pokušati je „hard reset“ ili vraćanje uređaja na fabrička podešavanja. Ukoliko ni fabričko resetovanje ne reši problem, možda ćete morati da uradite DFU (Device Firmware Upgrade) mod. U tom slučaju važno je da budete oprezni, jer ako nemate rezervnu kopiju podataka na iCloud-u ili iTunes-u, prebacivanje u DFU mod može rezultirati gubitkom svih podešavanja i fajlova iz telefona.
2. Brzo pražnjenje baterije
Kako vreme prolazi, kapacitet baterije na iPhone-u prirodno opada, što znači da njeno trajanje nakon određenog perioda korišćena neće biti isto kao kada ste kupili uređaj, što je sasvim normalno. Ipak, brzo pražnjenje baterije je uobičajen problem kod iPhone-a i nakon iOS ažuriranja, ali može biti i posledica dotrajale baterije, odnosno nekog kvara, softverskog ili hardverskog.
Kako biste otklonili sumnju da je baterija u lošem stanju najpre proverite koje aplikacije dovode do najveće potrošnje. Ako ne koristite neke od tih aplikacija, deinstalirajte ih, restartujte telefon i testirajte da li je trajanje baterije poboljšano. Takođe, isključivanje obaveštenja za određene aplikacije može pomoći, a obavezno proverite i da li koristite najnoviji iOS kako biste isključili moguće softverske greške. Ukoliko ništa od navedenog ne pomaže, najbolje je da se konsultujete sa nekim od servisera.
3. Pregrevanje iPhone-a
Ako se vaš iPhone previše zagreva, moguće je da ćete dobiti poruku” „iPhone needs to cool down before you can use it“ ili u prevodu „iPhone mora da se ohladi pre nego što možete da ga koristite“. Pregrevanje može dugoročno oštetiti hardverske komponente, a osim toga može postati neprijatno koristiti uređaj koji je previše zagrejan. U ekstremnim slučajevima, telefon i baterija čak mogu da eksplodiraju ili da se zapale.
Serviseri savetuju izbegavanje korišćenja iPhone-a dok se puni, jer je to čest uzrok pregrevanja kod telefona svih brendova. Osim toga, proverite da li u pozadini rade aplikacije koje koriste puno resursa i isključite ih. Konačno, koliko god je to moguće izbegavajte intenzivno korišćenje telefona (poput višesatnog igranja video igara). Ako se i nakon ovih koraka uređaj previše zagreva, možda je vreme da iPhone odnesete na servis.
4. Error 3194 ili “This device isn’t eligible for the requested build”
Jedan od češćih problema sa kojima se korisnici iPhone uređaja mogu susresti prilikom ažuriranja ili vraćanja sistema putem iTunes-a jeste greška Error 3194 ili poruka „This device isn’t eligible for the requested build“.
Ovaj problem se obično javlja kada pokušavate da instalirate iOS verziju koja nije odobrena ili podržana od strane Apple-a, što može biti rezultat pokušaja vraćanja starije verzije softvera (downgrade) ili korišćenja neovlašćenih alata za jailbreak. iTunes u takvim slučajevima ne može da uspostavi vezu sa Apple serverima za autentifikaciju, pa se prekinuta operacija završava ovom greškom.
Rešavanje ovog problema najčešće zahteva izmenu host fajlova koji blokiraju komunikaciju sa Apple serverima. Ponekad, samo resetovanje mrežnih podešavanja na iPhone-u ili korišćenje najnovije verzije iTunes-a može rešiti grešku. U ozbiljnijim slučajevima, ovaj problem može zahtevati kompletno vraćanje sistema, što može dovesti do gubitka podataka ukoliko nije napravljen backup.
5. Aplikacije ne rade na iOS 16
Sa prelaskom na iOS 16, Apple je u potpunosti napustio podršku za 32-bitne aplikacije, što je izazvalo probleme za vlasnike telefona koji ih još uvek koriste. Ove aplikacije jednostavno više ne funkcionišu na novom operativnom sistemu.
Kako biste rešili ovaj problem, prvo proverite da li je dostupno ažuriranje aplikacije u App Store-u koje prelazi na 64-bitnu verziju. Ako takvo ažuriranje ne postoji, jedina opcija je da obrišete aplikaciju i potražite alternativu koja je kompatibilna sa novim iOS-om. Ovaj prelazak je deo Apple-ove strategije da unapredi performanse i bezbednost, ali može izazvati neugodnosti za one koji koriste stariji softver.
6. Pad aplikacije Camera Roll
Iako nije preterano često, dešava se da aplikacija Camera Roll prestane da radi zbog nedostatka memorije ili drugih problema. Ovo može dovesti do gubitka stotina fotografija i nemogućnosti obavljanja bilo kakvih aktivnosti sa postojećim slikama i video zapisima.
Najefikasnije rešenje je vraćanje telefona na fabrička podešavanja, ali imajte na umu da će to izbrisati sve podatke, uključujući fotografije, video zapise, kontakte i poruke. Obavezno napravite rezervnu kopiju na iCloud-u ili iTunes-u pre nego što obavite ovu operaciju. Ako nemate pristup iCloud-u ili iTunes-u, možete koristiti softver treće strane za povratak podataka.
7. Oštećenja nastala zbog prolivanja tečnosti na iPhone
Statitsika kaže da se skoro svakom korisniku bar jednom dogodilo da na telefon prolije vodu, sok ili neku drugu tečnost. Nažalost, najveći broj pametnih uređaja, pa tako i iPhone nije otporan na vodu i druge tečnosti. Do oštećenja može doći usled slučajnih polivanja ili padova uređaja u vodu, ali i zbog korišćenja uređaja u vrlo vlažnim sredinama (npr u kupatilu). U svakom slučaju, oštećenja od vode i kondenzacije uzrokuju trajne probleme sa komponentama, što najčešće zahteva zamenu oštećenih delova.
Baš kao i kod fizičkih oštećenja, popravke usled oštećenja od tečnosti mogu biti izuzetno skupe. Možete smanjiti rizik tako što ćete izbegavati korišćenje telefona u blizini vode, kao i pažljivim rukovanjem uređajem u blizini pića, bazena ili tokom kiše.
Kao i na svim ostalim tehničkim aparatima, i na iPhone telefonima se problemi i kvarovi jednostavno dešavaju. Najčešće je to zbog softvera, nadogradnje, fizičkih oštećenja ili problema sa aplikacijama, ali je dobra stvar to što je većina njih rešiva. Iako tehnički problemi i greške mogu biti frustrijajući, najbolja stvar koju možete uraditi za vaš iPhone je preventiva. Koristite trikove, pažljivo rukujte i uz redovno ažuriranje operativnog sistema i aplikacija, vaš telefon će biti pouzdan na duge staze.