Sve veći broj ljudi selektivno izbegava važne vesti poput informacija o pandemiji koronavirusa, ratu u Ukrajini i troškovima života, navodi se u novom izveštaju Rojtersovog Instituta za studije novinarstva koji je danas objavljen.
Većina anketiranih izjasnila se da redovno čita vesti, a njih 38 odsto izjavilo je da ih ponekad izbegava, što predstavlja značajno povećanje u odnosu na 29 odsto takvih odgovora u istraživanju sprovedenom 2017. godine, ocenjuje Rojters.
Ovo je naročito izraženo kod mlađih od 35 godina, među kojima je oko 36 odsto navelo da ih čitanje vesti čini neraspoloženima. Poverenje u vesti takođe opada, a najniže je u SAD, gde je istraživanje pokazalo da u proseku, samo 42 odsto ljudi veruje da je većina vesti istinita.
„Veliki broj ljudi smatra da su mediji podložni političkom uticaju, a samo manji broj veruje da većina infromativnih organizacija stavlja društveno korisne teme ispred svog komercijalnog interesa“, napisao je u izveštaju Rasmus Klajs Nilsen, direktor Rojtersovog Instituta, prenosi Rojters.
Mlađa publika sve više pristupa vestima preko platformi poput TikToka i slabije se oslanja na informativne kuće, stoji u izveštaju. Svake nedelje 78 odsto mladih od 18 do 24 godine pristupa vestima preko pretraživača i društvenih medija.
Četrdeset odsto te starosne grupe koristi TikTok svake nedelje, a 15 odsto kaže da ga koristi za pronalaženje, diskusiju ili deljenje vesti. Stopa čitalaca koji plaćaju za onlajn vesti je na nivou od 17 odsto, kao i prošle godine, a najveći deo digitalnih pretplata odnosi se na nacionalne medijske kuće, navodi Rojters.
Sve veći broj ljudi selektivno izbegava važne vesti poput informacija o pandemiji koronavirusa, ratu u Ukrajini i troškovima života, navodi se u novom izveštaju Rojtersovog Instituta za studije novinarstva koji je danas objavljen.