Sistem bi trebalo da koristi podatke GPS pozicioniranja, tehnologiju čitanja saobraćajnih znakova kao i izveštaje o stanju na putevima.
Evropska komisija usvojila je nacrt uredbe kojom se definiše obavezna ugradnja uređaja za „inteligentno prilagođavanje brzine“ (Intelligent Speed Assistance – ISA) na svim novim vozilima i to od 6. jula 2022. godine, piše Revija HAK.
Modelske generacije automobila koje se u prodaji nađu pre tog datuma neće morati da imaju tempomat sve do početka 2024. godine.
Pritom se ne misli na dosadašnje limitatore koji, na primer, kod nemačkih premijum modela ograničavaju brzinu na 250 km/h a kod Volvo vozila na 180 km/h. Sudeći po najavama, limit će biti značajno niži i zavisiće od niza faktora.
Naime, ovaj bi sistem trebalo da koristi podatke GPS pozicioniranja, tehnologiju čitanja saobraćajnih znakova kao i izveštaje o stanju na putevima. To znači da bi limitator funkcionisao na svim javnim saobraćajnicama – od gradskih ulica do magistralnih puteva.
ISA sistem će vozača obaveštavati o maksimalnoj dozvoljenoj brzini zvučnim i haptičkim signalom, a potom će sistem i sam automatski reagovati sprečavanjem prekoračenja brzine.
To međutim ne znači da vozač neće moći da vozi brže jer će se sistem moći da „zaobiđe“ naglim pritiskom papučice gasa. Naime, predviđa se mogućnost da vozač deaktivira sistem, ali da se on automatski aktivira svaki put kad pokrene motor. Način funkcionisanja je, pojednostavljeno rečeno, kao kod start-stop sistema.
Zakon će važiti u zemljama EU, a uključivaće i Veliku Britaniju. Pretpostavlja se da će nakon njegove primene razvijeni svet krenuti snažnije prema implementaciji sistema autonomne vožnje.
Sistem bi trebalo da koristi podatke GPS pozicioniranja, tehnologiju čitanja saobraćajnih znakova kao i izveštaje o stanju na putevima.