Kompanija WhatsApp, u vlasništvu Fejsbuka, suočila se danas sa nizom pritužbi Evropske organizacije za zaštitu potrošača i drugih grupa zbog ažuriranja svojih odredbi o zaštiti privatnosti.
Ovaj potez je izazvao globalno negodovanje korisnika, zbog čega su neki prešli na rivalske aplikacije kao što su Telegram i Signal.
WhatsApp je u januaru uveo nove odredbe o zaštiti privatnosti, koje mu omogućavaju da deli neke podatke sa Fejsbukom i njegovim drugim ćerkama firmama.
Tada je rečeno da najnovije izmene omogućavaju korisnicima da komuniciraju sa kupcima i da takve izmene neće uticati na privatne konverzacije.
Evropska organizacija za zaštitu potrošača i njenih osam članica kritikovali su promenu i podneli su žalbu Evropskoj komisiji i Evropskoj mreži za zaštitu potrošača, navodeći da WhatsApp nezakonito vrši pritisak na korisnike da prihvate njegovu novu politiku.
„Sadržaj ovih obaveštenja, njihova priroda i tajming, stvaraju neprimeren pritisak na korisnike i narušavaju njihovu slobodu izbora i zato predstavljaju kršenje direktive EU o nepoštenoj trgovinskoj praksi„, navodi se u zajedničkom saopštenju ovih organizacija.
U saopštenju su dodaje da WhatsApp nije jednostavnim i razumljivim jezikom objasnio prirodu promena.
„Dvosmislenost predstavlja kršenje zakona EU o zaštiti potrošača, koji kompanije obavezuje na jasne i transparentne uslove ugovora i komercijalnu komunikaciju„, navode.
Zatraženo je da Evropska mreža za zaštitu potrošača i evropske vlasti za zaštitu podataka rade zajedno na rešavanju problema sa zaštitom privatnosti i prava potrošača.
Kompanija WhatsApp, u vlasništvu Fejsbuka, suočila se danas sa nizom pritužbi Evropske organizacije za zaštitu potrošača i drugih grupa zbog ažuriranja svojih odredbi o zaštiti privatnosti.