Obnavljanje javnog gradskog, prigradskog i međugradskog prevoza od ponedeljka biće obaveza Autotransportnog preduzeća Pančevo, a ne novoformirane privatne firme „Pantransport“.
Razlog je taj što ovo transportno preduzeće još uvek nije dobilo dozvole za održavanje linija, saznajemo u lokalnoj vlasti.
Zahtev za dobijanje dozvola upućen je Ministarstvu saobraćaja i očekuje se odgovor: Međutim, čak i da on stigne sutra, „Pantransport“ ne bi mogao da počne s radom. Naime, novi autobusi koje je ovaj konzorcijum kupio u skladu sa Ugovorom o javno-privatnom partnerstvu još uvek su u Turskoj. Tamo čekaju zato što su granice zatvorene usled epidemije virusom kovid 19, i nije poznato kada će biti otvorene, jer u Turskoj raste broj obolelih.
Grad Pančevo i konzorcijum privatnih firmi „Saga trans“, „Transjug“ i „Dumeko“ sklopili su krajem 2019. Ugovor o javno-privatnom partnerstvu po kome će u narednih 25 godina javnim transportom u gradu umesto ATP-a da se bavi privatna firma „Pantransport“. U novom preduzeću će 97 procenata vlasništva imati privatnici a svega tri odsto Grad. Obaveza privatnih vlasnika je da nabave nove autobuse i u prvih godinu dana izgrade novu autobusku stanicu i servis.
Prva najava iz lokalne vlasti je bila da će „Pantransport“ krenuti već početkom januara ove godine, pa je taj rok pomeren na kraj februara, zatim na početak aprila, da bi sada sve bilo odloženo na neodređen rok zbog pandemije.
U međuvremenu je dobar i ATP da nastavi s poslom kojim se bavio poslednjih 70 godina. Zašto nije bio dobar pre toga, pa ga je trebalo ugasiti posebna je tema. Kao da je krivo komunalno preduzeće, a ne oni koji su ga vodili poslednih decenija i stvarali uslove za njegovo poslovanje.
Obnavljanje javnog gradskog, prigradskog i međugradskog prevoza od ponedeljka biće obaveza Autotransportnog preduzeća Pančevo, a ne novoformirane privatne firme „Pantransport“.