Mladi filmski režiser, Petar Bačkonja iz Pančeva, na nedavno održanoj 51. reviji filmskog stvaralaštva osvojio je Grand Prix svojim filmom ,,NP5din (Najbolje potrošenih 5 dinara)“. Film je dokumentarni prikaz Petra i njegove grupe prijatelja u srednjoj školi, kako su se upoznali, kako su se razvijali i gde se sada nalaze.
-Ideja za film je došla, prvenstveno iz želje da se na neki ceremonijalan način oprostim sa mojim prijateljima. Moj način da im kažem: „Hvala vam na ove četiri duge godine“. Sem toga, još jedan faktor je bila i činjenica da je ovo poslednja godina kada mogu da učestvujem na Reviji. Hteo sam da moj poslednji ansambl filmova na Reviji, uključuje i nešto što je meni lično posebno. Tako da je film i moj oproštaj od Revije na neki način, objasnio nam je Petar
Petar Bačkonja bivši je maturant Elektrotehničke škole „Nikola Tesla“ i odnedavno student montaže na Akademiji Umetnosti u Beogradu. Nekoliko godina unazad zajedno sa svojim bratom Lazarom režira kratkometražne filmove na različite teme iz svoje okoline, za šta je više puta nagrađivan. Proces snimanja ovog filma trajao je skoro godinu dana. Svojim snimanjem Petar je hvatao svaki zanimljiv momenat svoje četvrte godine.
-Ostalo je dosta neupotrebljenog video materijala. Bilo je dosta elemenata koji su mi bili dragi, ali koji se jednostavno nisu uklapali u naraciju filma. Uz to sam našao veliku količinu zajedničkih fotografija koje su nastale kroz prethodne godine, i to pred sam početak procesa montaže. Za njih bih možda i rekao da čine većinu filma. Montaža je trajala oko nedelju dana, i definitivno je bio moj najdraži deo stvaranja ovog filma, mada je to slučaj sa većinom mojih filmova, rekao nam je Petar
Petrov film ,,NP5din (Najbolje potrošenih 5 dinara)“ i ostale nagrađene kratkometražne filmove možete pogledati na linku.
Mladi filmski režiser, Petar Bačkonja, na nedavno održanoj 51. reviji filmskog stvaralaštva osvojio je Grand Prix svojim filmom ,,NP5din (Najbolje potrošenih 5 dinara)“. Film je dokumentarni prikaz Petra i njegove grupe prijatelja u srednjoj školi, kako su se upoznali, kako su se razvijali i gde se sada nalaze.