• Dečji psiholog: Ocene nisu presudne za budućnost i uspeh dece

    Sistem „Pronađi me“ aktiviran je 16. decembra zbog dečaka nestalog na Novom Beogradu, posle čega je brzo pronađen. Prema saznanjima MUP-a, dečak se nije usudio da se vrati kući zbog loše ocene u školi. Dečji psiholog Snežana Anđelić apeluje na roditelje da smanje pritisak nad svojom decom i tvrdi da uspeh u životu ne zavisi od njihovih ocena.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Dečji psiholog: Ocene nisu presudne za budućnost i uspeh dece
    Foto: Pexels

    Snežana Anđelić rekla, je gostujući na RTS-u, da je reforma obrazovanja neophodna i da bi se tako smanjio pritisak nad decom.

    „Ceo život jednog deteta roditelji su sveli na broj bodova i odlične ocene. Budućnost dece ne zavici od petica. Misle da budućnost zavisi od toga. Istraživanja su pokazala da uspeh uopšte nije merljiv ocenama. Potrebne su im veštine, koje ne dobijaju“, objašnjava Anđelićeva.

    Ističe da učenje pod pritiskom zbog bolje ocene dovodi do nefunkcionalnog znanja koje se ne može primeniti u praksi.

    „Imate malo dete koje je tek krenulo u prvi razred i misli da nešto mora da radi, a ne zna ni šta mora, niti na koji način. Upravo je to situacija u kojoj dete ima pritisak kako bi ispunilo očekivanja svojih roditelja“, kaže psiholog.

    Naglašava da su nastavnici zbog svog fokusa na plan i program predavanja zanemarila vaspitno-obrazovnu ulogu škole.

    „Treba da podržimo roditelje i prenesemo im da ne mora dete da ima sve petice. Leva i desna hemisfera mozga ne mogu da se razvijaju pod‌jednako. Dete može da bude naklonjeno prirodnim ili društvenim naukama. Ne možete u svemu da budete podjednako dobri. Postoje neke prirodne naklonosti i mi treba da podržavamo decu u tome“, ukazuje Anđelićeva.

    Naglašava da budućnost dece i uspeh zavisi od snalažljivosti deteta u različitim situacijama, njegovoj komunikaciji sa drugima i brizi o sebi.

    „Dete na psihoterapiji često kaže da uči zato što mora. Sve ono što moramo postaje opterećenje. Nismo naučili decu da promene takav način izražavanja i da kažu da žele da uče i da ta motivacija bude deo deteta“, objašnjava dečji psiholog.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija