Digitalni dosije i alkobrave za pijane vozače – šta donosi novi zakon o bezbednosti saobraćaja
Od početka godine, u saobraćajnim nesrećama život su izgubile 423 osobe. Uoči velikog broja praznika i slava, iz Saobraćajne policije apeluju na vozače da budu pažljiviji. Novi zakon o bezbednosti saobraćaja očekuje se sredinom sledeće godine. Najavljuju se mnoge novine, ali i stroža kaznena politika.
Rok je kratak, a posla mnogo. Novi zakon o bezbednosti saobraćaja donosi mnogo noviteta, kažu iz radne grupe koja je počela rad na nacrtu zakona, koji treba svim učesnicima u saobraćaju da obezbedi veću sigurnost na putevima.
Najavljene su izmene u oblasti mikromobilnosti, digitalizaciji, kao i trajno oduzimanje dozvole.
Digitalni dosije vozača
Načelnik Uprave saobraćajne policije MUP-a Slaviša Lakićević najavljuje digitalne dosijee vozača, gde će im biti uvek dostupno koji broj prekršaja i prijava imaju, da li imaju neke druge aktivnosti, pozive i sve ostalo.
„Upravo tu mogu i da prate svoje i kaznene poene i sve ostalo. Naravno da ćemo uvesti kategorizaciju što se tiče kaznenih poena“, napominje Lakićević.
Šta su alkobrave
V. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović ističe da će se insistirati na uvođenju upotrebe alkobrava.
„Da oni koji čine određene prekršaje pod dejstvom alkohola, ukoliko ih ponavljaju, da moraju ugraditi u svoje automobile alkobrave i na taj način suspendovati mogućnost da pod dejstvom alkohola sednu, odnosno, da startuju automobil“, objašnjava Stamatović.
Dostupan mejl za predloge i ideje
Godišnje, saobraćajna policija otkrije više od milion i po prekršaja.
Ipak, vozači su saglasni da bi trebalo pojačati represivne mere i pooštriti kontrole saobraćaja.
Tokom rada na novom zakonu o bezbednosti saobraćaja dostupan je mejl za predloge i ideje – zbs.predlozi@mup.gov.rs.
Problem je pet odsto vozača
Urednik emisije SAT Mladen Alvirović očekuje da će, kada sankcije budu strožije, a kazneni poeni se budu drugačije propisali, kada zaista profunkcioniše u punoj meri oduzimanje vozila onima koji su povratnici sa najtežim prekršajema, ljudi početi da se pitaju da li treba da se ponašaju i kod kuće drugačije.
„Mi nemamo problem sa 95 odsto vozača. Ali zapravo je problem sa pet odsto onih koji su najnesavesniji, koji su najbahatiji, oni koji ne poštuju ništa, nikoga, ni u jednom trenutku“, napominje Alvirović.
Oštrije kazne za nekorišćenje pojasa
Što se tiče kaznene politike, dodaje Lakićević, svakako će pretrpeti izmene, pogotovo oni prekršaji koji dovode do nastanka najtežih saobraćajnih nezgoda.
„Svakako da ćemo pooštriti kaznenu politiku što se tiče nekorišćenja sigurnosnih pojaseva“, navodi Lakićević.
Poslednji zakon o bezbednosti saobraćaja usvojen je 2009. godine, od tada pretrpeo je nekoliko izmena i dopuna, među kojima je i mera privremenog oduzimanja automobila.
Do sada, oduzeto je 295 vozila. Oduzimaju se i na do dve godine, a prekršilac plaća ležarinu.