• Hrana za kućne ljubimce u poslednjih nekoliko godina poskupela i do 50 odsto

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Industrija proizvoda i usluga za kućne ljubimce beleži značajan rast tokom poslednjih godina. Sve veći broj pasa i mačaka, ali i drugih životinja pogodnih za čuvanje u gradskoj sredini, doneo je i sve raznovrsniju hranu za ljubimce, opremu, igračke, ali i brojne veterinarske ordinacije, hotele za životinje, čuvare ili šetače životinja. Iako cene i u ovom sektoru rastu u skladu sa inflacijom, vlasnici životinja često ne žale novac da bi njihovi ljubimci dobili najbolji tretman ili najkvalitetniju hranu.

    Svi proizvodi za kućne ljubimce poskupeli su od 2019. godine između 30 i 50 procenata, kaže doktor veterinarske medicine Božidar Lazarević.

    „Drastična su poskupljenja, pogotovo kod nekih lekova. Takođe, cene hrane za kućne ljubimce su, bar po nekom subjektivnom osećaju, veće za 50 odsto, što je drastična promena. Domaći proizvođači imaju problem zbog uvoznih komponenti, jer je većina najskupljih dodataka hrani upravo iz uvoza. Dobar deo uvoznika i koristi tu situaciju da proda nešto skuplje, iako nema uvek realnih potreba“, ocenio je naš sagovornik.

    Lazarević je istakao da je više razvijen uvoz hrane za kućne ljubimce u Srbiju, nego sama domaća proizvodnja. Problem je, kako kaže, platežna moć, pa se ljudi odlučuju za jeftinije proizvode ili za neke skromnije količine.

    „Manje se uzimaju skuplje stvari, uglavnom se traže određene alternative. Tu bi možda mogli neki mali domaći proizvođači da se nađu, ali teško je konkurisati kvalitetom uvoznoj robi. Nažalost, usluge ne prate taj trend povećanja cena. Mi uslugom pokušavamo da kompenzujemo, da ne bude toliki skok, ali kod svih ulaznih komponenti (oprema, lekovi, hrana) oseća se baš značajno poskupljenje“, naglasio je naš sagovornik.

    Prema podacima, u Srbiji pod šifrom delatnosti „proizvodnja gotove hrane za kućne ljubimce“ posluje 58 firmi. Kada se posmatra ukupna dobit svih firmi u ovom sektoru, zvanični finansijski izveštaji pokazuju da su iz godine u godinu poslovale sve bolje.

    Rezultat poslovanja je 2019. godine bio veći od 2,5 milijardi dinara, 2020. godine je stigao do 2,8 milijardi dinara, dok je u 2021. dobit skoro duplirana na 5,13 milijardi dinara.

     

    Industrija proizvoda i usluga za kućne ljubimce beleži značajan rast tokom poslednjih godina. Sve veći broj pasa i mačaka, ali i drugih životinja pogodnih za čuvanje u gradskoj sredini, doneo je i sve raznovrsniju hranu za ljubimce, opremu, igračke, ali i brojne veterinarske ordinacije, hotele za životinje, čuvare ili šetače životinja. Iako cene i u ovom sektoru rastu u skladu sa inflacijom, vlasnici životinja često ne žale novac da bi njihovi ljubimci dobili najbolji tretman ili najkvalitetniju hranu.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Stanje povređenih u padu nadstrešnice nepromenjeno

    Dve osobe teško povređene prilikom obrušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom i dalje su u teškom stanju, ali stabilno. Tim lekara kontinuirano prati njihovo stanje i donosi […]