Prema pojedinim istraživanjima, tri četvrtine električnih trotineta nalazi se u Beogradu. Oko 58 odsto vozača automobila smatra da vozači električnih trotineta ometaju saobraćaj, da zbog njih moraju da promene i prilagode brzinu i način kretanja, a 74 odsto vozača automobila u anketama tvrdi da im električni trotineti na kolovozu znatno odvraćaju pažnju.
U Holandiji su obavezne registarske oznake, u Sloveniji se kažnjava vožnja kolovozom, a u Francuskoj trotoarom. Kod nas još nisu zakonski regulisana pravila o načinu upotrebe električnih trotineta.
Od svog stana na Novom Beogradu do garderobe u Narodnom pozorištu, balerina Ana Ivančević električnim trotinetom stiže za 15 minuta.
„Pune tri sezone vozim, bukvalno pet-šest meseci tokom godine kad je lepo vreme od maja do kraja oktobra, čak i početkom novembra i mene stvarno spašava,“ kaže Ana.
Na Novom Beogradu vozi biciklističkim stazama, a u gradu vrlo oprezno trotoarom. Kada ima potrebe, koristi zvonce da pešacima skrene pažnju na sebe.
Mihajlo je Anin kolega, a na trotinetu na putu do pozorišta prevozi još jednog putnika, psa Vasu.
Poručuje da nije imao nikakve incidente, zato što je jako pažljiv vozač, kako u saobraćaju automobilom, tako i sa trotinetom.
„Vozim jako sporo jer želim i da budem što više na vazduhu, pogotovo sa ovim malim pošto i on voli jako da se vozi, tako da sa njim polako, natenane nigde ne žurim i uživam,“ ističe Mihajlo.
Nisu svi vozači električnih trotineta oprezni i pažljivi, žale se građani.
Iako su na ulicama već pune tri godine, električni trotineti su još u sivoj zoni zakona o saobraćaju.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju smatra da već postoji problem zbog toga, a boji se da će taj problem biti još veći jer su trotineti sve jeftiniji i dostupniji i biće ih sve više u saobraćaju.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da je nedavno formirana nova radna grupa za izradu zakona.
„Postoji mogućnost da svi električni trotineti budu opremljeni uređajem koji ustvari označava da li su u pešačkom modu ili nisu. Naravno, ukoliko su u pešačkom modu on svetli i onda će moći lako da se kontrolišu da li poštuju pravila ili ne. Što se tiče kontrole to ćemo još videti,“ naglašava za RTS Svetlana Miljuš iz Agencije za bezbednost u saobraćaju.
Izvesno je da će vozači električnih trotineta morati da imaju položen test o poznavanju saobraćajnih propisa i da će biti nekog starosnog ograničenja, ali ne i kada će novi propisi biti usvojeni.
Do tada, preporuka vozačima trotineta jeste da se kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat.
Prema pojedinim istraživanjima, tri četvrtine električnih trotineta nalazi se u Beogradu. Oko 58 odsto vozača automobila smatra da vozači električnih trotineta ometaju saobraćaj, da zbog njih moraju da promene i prilagode brzinu i način kretanja, a 74 odsto vozača automobila u anketama tvrdi da im električni trotineti na kolovozu znatno odvraćaju pažnju.