Poslovna odluka telekomunikacione kompanije SBB da se odrekne prihoda od 100 dinara, odobravajući popust svakom korisniku koji se odluči da dobija račune elektronskim putem, a ne poštom, po odluci tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija predstavlja kršenje Zakona o zaštiti potrošača, objavio je danas N1.
U SBB-u tvrde da je tržišna inspekcija donela rešenje po kome ta kompanija treba da zaustavi primenu odluke o umanjenju računa u visini od 100 dinara, svim korisnicima koji su odlučili da račune dobijaju elektronskim putem.
SBB je 1. maja povećao cene svih usluga za 100 dinara i obavestio korisnike o ovoj odluci. Svim korisnicima koji predju na, ili već koriste e-račun, kompanija odobrava popust u iznosu od 100 dinara.
„Korisnicima koji su već prešli na elektronski poručujemo da nalog inspekcije smatraju nezakonitim, zbog čega je SBB uložio žalbu, a preduzeće i sva druga raspoloživa pravna sredstva u slučaju da Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija ostavi na snazi sporno i štetno rešenje Tržišnog inspektora“, naveli su iz SBB-a.
Dodali su da će odluka da se SBB-u zabrani popust biti predmet Arbitraže, koji je već pokrenut protiv Republike Srbije.
SBB je ocenio da je indikativno „da ta ista inspekcija povredu propisa nije našla u identičnoj poslovnoj praksi državnog Telekoma Srbija ili češkog Telenora, koji su bez problema umanjili račun onim korisnicima koji račune dobijaju elektronskim putem“.
„Ovo selektivno kažnjavanje pokazuje da se nastavlja pritisak državnih organa na našu kompaniju, zbog čega je SBB podneo žalbu uz obrazloženje da ne naplaćuje izdavanje računa“, istakli su u SBB-u.
Ta kompanija je navela da će i dalje slati elektronske račune sa nepromenjenim iznosom jer žele da učine sve da podrže svoje korisnike koji su zajedno sa njima odlučili da štite životnu sredinu. SBB smatra da svaka društveno odgovorna kompanija treba da da svoj doprinos ovoj važnoj temi.
„U mnogim zemljama širom sveta slanje elektronskih računa postala je uobičajena praksa, zbog koje su neke od njih prestale se štampom papirnih računa, a u nekim zemljama plaćaju se dodatni penali ako se obaveze ne izmire elektronskim putem“, ukazao je SBB.
Poslovna odluka telekomunikacione kompanije SBB da se odrekne prihoda od 100 dinara, odobravajući popust svakom korisniku koji se odluči da dobija račune elektronskim putem, a ne poštom, po odluci tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija predstavlja kršenje Zakona o zaštiti potrošača, objavio je danas N1.