• Kako da nam novčanici „prežive“ januar

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Kraj prethodne godine i početak naredne vreme je kada neki građani vagaju na šta da potroše novac tokom praznika.

    Dušan Uzelac sa portala „Kamatica“ kaže za RTS da je važno odgovorno raspolagati ličnim finansijama i da štednja nije za one koji nemarno troše novac. Štednja je manifestacija ispravnog upravljanja novcem, ističe Uzelac.

    Uzelac ukazuje na to da je januar dobar mesec za planiranje ličnog finansijskog plana do kraja godine.

    Uzelac savetuje građanima koji su previše trošili tokom novogodišnjih praznika da pronađu razloge za svoju finasijsku neodgovornost kako bi im se to više ne bi ponavljalo.

    Na pitanje šta pokazuju istraživanja o potrošnji prosečnog domaćinstva tokom decembra i početkom januara, Uzelac kaže da iz statistike teško može izvući opšti zaključak o finansijskoj disiplini, odnosno nedisciplini.

    Kako navodi, ima građana koji veoma odgovorno upravljaju sredstvima koja su im na raspolaganju, ne troše više nego što su zaradili. „Ne prave razliku između januara ili, recimo, marta“.

    „Sa druge strane, oni koji su navikli da mnogo troše, još će se zaduživati ili potrošiti sve što imaju“, dodaje Uzelac.

    Uzelac ističe da štednja nije za svakoga. „Oni koji kažu ‘od čega da štedim’, štednja nije za njih“, smatra Uzelac.

    „Ne možete štedeti ako nemate od čega, a ne možete ni imati sredstva za štednju ako novcem ne upravljate pravilno iz meseca u mesec“.

    Prema njegovim rečima, važno je da građani brane svoj lični budžet prema prioritetima. „Tek posle dolazi štednja kao manifestacija ispravnog upravljanja novcem“, napominje Uzelac.

    Podmukla marketinška kampanja

    Iz Farmaceutske komore Srbije kažu da je prodaja preprata koji jačaju imunitet za 11 meseci prošle godine 90 odsto veća u odnosu na isti period 2019, a vitamina C za čak 130 odsto.

    Govoreći o maskama i sredstvima za dezinfekciju ruku i stambenih prostorija, Uzelac kaže da građani tu nisu pitali za cenu i da su to proizvodi koji se prodaju pod „kategorijom straha“.

    Uzelac naročito ističe kako kaže podmuklu marketinšku strategiju u prodaji suplemenata implicirajući da „ako ih ne pijete sledi vam kraj“.

    Upotrebu dodataka ishrani, Uzelac poredi sa začinom za supu, naglašavajući da se prodaju čak i bez prethodnih kliničkih ispitivanja.

     

     

    Kraj prethodne godine i početak naredne vreme je kada neki građani vagaju na šta da potroše novac tokom praznika.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Na našim rekama primetan sve veći broj ribokradica

    Ribočuvari ovih dana imaju pune ruke posla. Da li zbog posta ili iz nekog drugog razloga, na našim rekama primetan je sve veći broj ribokradica. Iako su za krivolov predviđene velike kazne, mnogi […]

    Gde je nestala 13. plata u Srbiji

    Ono što nazivamo 13. platom jesu dodatne naknade koje kompanije isplaćuju radnicima kao dobrovoljne bonuse, zasnovane na učinku ili kao obavezne isplate jednake mesečnoj zaradi. […]