MUP upozorava na nove prevare: Predstavljaju se kao Netflix i Microsoft
Ministarstvo unutrašnjih poslova upozorilo je da su u Srbiji aktivne nove forme „fišing“ kampanje.
U tim kampanjama, kako kažu u MUP-u, prevaranti od građana, lažno se predstavljajući kao poznate kompanije kao što su Netflix ili Microsoft preko SMS-a ili e-maila, traže unos ličnih podataka u cilju navodne ponovne uplate ili ažuriranja naloga.
Te kampanje obično vode na lažne veb stranice čiji je cilj krađa pristupnih podataka ili podataka sa platnih kartica u cilju dalje zloupotrebe.
„Služba za borbu protiv visokotehnološkog kriminala je već imala ovakve prijave i postupa u cilju identifikacije izvršilaca“, kažu u MUP-u.
MUP savetuje da se uvek dobro proveri veb adresa koja traži unos ličnih podataka.
Kako ukazuje, renomirane kompanije nikada neće tražiti unos ličnih podataka, naročito podataka sa platne kartice, preko SMS-a.
Služba za borbu protiv visokotehnološkog kriminala je već na terenu, poručuju iz MUP-a.