Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni konkurs za izradu dokumentacije za rekonstrukciju železnice od Pančeva, preko Vršca, do granice sa Rumunijom.
Srbija je, kako podseća eKapija, dobila kredit od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) u iznosu od 51 milion evra i od Francuske agencije za razvoj (AFD), takođe u iznosu od 51 milion evra, na ime troškova sektora železnica Srbije.
Deo tih sredstava biće iskorišćen za plaćanje konsultantskih usluga za izradu prostornog plana, studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studije o proceni uticaja na životnu sredinu za rekonstrukciju i modernizaciju železničke pruge Pančevo Glavna – Vršac – granica sa Rumunijom.
Ova deonica duga je oko 80 km i deo je železničkog koridora Beograd – državna granica, koji se, kako se u dokumentu navodi, smatra jednim od najznačajnijih u Evropi.
Predviđeno je da rekonstrukcija i modernizacija ove železnice obuhvati rekonstrukciju i modernizaciju pruge od početka skretnice u Glavnoj stanici Pančevo do državne granice, uključujući i unapređenje elemenata za najvišu ekonomski opravdanu brzinu i dozvoljeno osovinsko opterećenje na železničkoj pruzi.
U zavisnosti od zaključaka analize, razmatraće se i eventualna gradnja drugog koloseka, s obzirom na to da je reč o jednokolosečnoj pruzi.
Ugovor se zakljujučuje na 27 meseci, a najkasnije do 31. decembra 2026. godine, što je datum završetka projekta.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je nedavno da će Srbija raditi na rekonstrukciji dve regionalne pruge – Pančevo-Vršac – rumunska granica i Pančevo – Zrenjanin – Kikinda – rumunska granica, zbog značaja ponovnog uspostavljanja železničkog saobraćaja između Srbije i Rumunije, podseća eKapija.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni konkurs za izradu dokumentacije za rekonstrukciju železnice od Pančeva, preko Vršca, do granice sa Rumunijom.