• Od promene zakona kažnjeno više od 600 vozača električnih trotineta, bezbednost najveća briga

    Pre više od dva meseca električni trotineti su i zvanično postali prevozno sredstvo koje mora da se kreće kolovozom i koje kontroliše saobraćajna policija. Međutim, oni koji ih voze tvrde da se na kolovozu ne osećaju bezbedno, a analize pokazuju da većih nezgoda nije bilo.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Od promene zakona kažnjeno više od 600 vozača električnih trotineta, bezbednost najveća briga
    Foto: Pixabay

    Od 16. juna, od kada je vožnja električnih trotineta uređena dopunama zakona o bezbednosti saobraćaja, pripadnici saobraćajne policije kaznili su više od 600 vozača. Skoro 50 odsto kažnjenih nepropisno se kretalo kolovozom, prevozili su još jednu osobu ili nisu imali svetloodbojni prsluk. Najviše prekršaja napravljeno je u Beogradu i Novom Sadu.

    „Dosadašnjim radom saobraćajne policije, konkretno u Novom Sadu, otkriveno je oko 400 saobraćajnih prekršaja od kojih je oko 73 odsto zbog neposedovanja kacige. Isto tako, veliki procenat, 23 odsto je onih koji nemaju nalepnicu. Zato je apel našim sugrađanima da nose kacigu kako bi bili bezbedniji, ali isto tako i da označe svoje trotinete kako bi imali regularno pravo da učestvuju u saobraćaju“, rekao je Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

    Od 15. juna zabranjena je i vožnja trotineta trotoarom, ali kažu da se, na desnoj strani kolovoza, kuda smeju da voze, ne osećaju bezbedno.

    „U zakonu je zabranjeno da se vozi trotoarom ali u praksi mi ne smatramo da je to previše primenjivo više zbog bezbednosti vozača, ne osećamo se bezbedno da se vozimo desnom stranom kolovoza, prosto jer onda više ništa nije u našim rukama već je u rukama vozača automobila koji su u sve većoj meri na telefonima i jednostavno ne obraćaju pažnju na druge učesnike saobraćaju“, naveo je Nikola Grujović, vozač trotineta i vlasnik servisa za trotinete.

    I pešaci i vozači trotineta se žale na bezbednost

    Iako se i pešaci i vozači trotineta žale na bezbednost, analize pokazuju da većih nezgoda nije bilo.

    „Automobili prilikom isparkiravanja unazad ne vide trotinet da se približava i onda ga udaraju, trotinetaši onda napuštaju trotinet i odskaču sa strane i onda se trotinet podvlači pod automobil gde dolazi do krivljenja viljuške itd“, rekao je Grujović.

    Inače, Agencija za bezbednost saobraćaja do sada je u celoj Srbiji izdala više od 10.000 nalepnica, u Beogradu 3.600, Novom Sadu 2.700. Nalepnicu mogu dobiti samo trotineti, čija je snaga do 0,6 kilovata, težina do 35 kilograma i ne smeju da se kreću brzinom većom od 25 kilometara na čas.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Tokom dana kiša, uveče pad temperature

    U prvom delu dana očekuje nas oblačno i toplije vreme, mestimično sa kišom uz umeren i jak južni i jugoistočni vetar koji će ujutru imati i olujne […]

    Cena hleba ostaje 59 dinara

    Vlada Srbije usvojila je danas Uredbu o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba od brašna "T-500" kojom cena te životne namirnice ostaje na nivou od 59 dinara još šest […]