Mleka u prodavnicama i dalje nema ili ga ima u mnogo manjim količinama. To se prvenstveno odnosi na dugotrajno mleko, pakovanje od jednog litra, mlečne masti 2,8 odsto. U Privrednoj komori Srbije kažu da je reč o kratkotrajnom poremećaju na tržištu i pozivaju građane da ne prave zalihe i kupuju onoliko koliko im je potrebno.
Na rafovima u prodavnicama ima mnogo manje mleka, a razlozi su uzročno posledični – povećana potrošnja i pad u proizvodnji mleka – u okolnostima kada je manje muznih krava, skuplja stočna hrana, suša. Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije kaže da nije reč o nestašici, već o kratkotrajnom poremećaju na tržištu.
„Tržište se snabdeva u onim količinama u kojim je to bilo u prethodnom periodu. Usled priče o tome da nema mleka, dobli smo i rast tražnje“, kaže Malinović.
Tvrdi da su trgovci sve svoje zalihe stavili na raspolaganje i da rade sve što je u njihovoj moći da obezbede stabilno snabdevanje.
„Građani moraju shvatiti da su trgovačke marže u Republici Srbiji na jako niskom nivou… Trgovci gube novac, ali su svesni odgovornosti koju imaju u ovom trenutku, od 15 do 20 posto proizvoda imaju pod uredbama ograničene cene i dele sa građanima teret krize“, rekao je Malinović.
Ističe da je važno da nema potrebe da pravimo zalihe, jer se na taj način pogoršava stanje.
„Nema potrebe da mleko kupujemo na pakete. Radi se o robi koja ima ograničen rok trajanja. Ukoliko se kao potrošači ponašamo odgovorno, kupujemo količine koje su nam potrebne, a ne pravimo zalihe, mi ćemo imati stabilno snabdevanje“, kaže Malinović.
Mleka u prodavnicama i dalje nema ili ga ima u mnogo manjim količinama. To se prvenstveno odnosi na dugotrajno mleko, pakovanje od jednog litra, mlečne masti 2,8 odsto. U Privrednoj komori Srbije kažu da je reč o kratkotrajnom poremećaju na tržištu i pozivaju građane da ne prave zalihe i kupuju onoliko koliko im je potrebno.