Popularnost električnih vozila u Srbiji: Koje su prednosti, a koje zablude?
Upotreba električnih vozila u Srbiji i dalje je daleko od popularne, a mreža javnih stanica za punjenje nije dovoljno razvijena.
Ljudi koji godinama istražuju pogodnosti električnih automobila kažu da postoji mnogo zabluda oko ovog tipa vozila, koje su rezultat neznanja i nedovoljne informisanosti.
Predsednik udruženja Vozača električnih automobila u Srbiji Nebojša Margetić kaže za Euronews Srbija da je sve više vozača u Srbiji zainteresovano za kupovinu električnih automobila.
„Uvek je pitanje koliko su informisani o prednostima koje sa sobom nose električni automobili i to je nešto na čemu najviše treba raditi u sledećem periodu. Mislim da se ove godine već udvostručio broj automobila u odnosu na početak godine“, rekao je on.
Govoreći o prednostima električnog vozila, Margetić je rekao da pored onih ekoloških koje su svima značajne, postoje i značajne ekonomske prednosti.
„Prvenstveno, to je cena u eksploataciji. Vrlo često ljudi misle da je električni automobil skuplji od klasičnog automobila, što nije istina, jer cena automobila nije ona cifra koja stoji u salonu pored vozila, nego ukupni troškovi njegove eksploatacije u periodu od, recimo, pet godina. I kad poredimo dva automobila približno iste cene, na primer 30.000 evra, klasičan i električni, u pet godina eksploatacije cena eksploatacije, odnosno trošak na električnom automobilu je skoro 20.000 evra manji nego na klasičnom automobilu“, naveo je sagovornik Euronews Srbija.
On kaže da svaki automobil može da se puni kod kuće.
„Vi sa automobilom dobijete punjač slično kao za svoj laptop i on preko noći uvek može da se napuni. Cena tog punjenja, ako ga punite noću kad je jeftina struja, izađe negde oko 200 dinara za 400 kilometara vožnje, ako takav rang ima vaš automobil. Što se tiče mreže javnih punjača, ona se prilično već proširila. Znači nikad ne možemo reći da ima dovoljno, ali mreža punjača se uvek širi brže nego broj vozila. Tako da u budućnosti ne treba strahovati od toga. Naš problem nije mali broj punjača za električne vozile, naš problem je mali broj električnih vozila u Srbiji“, rekao je Margetić.