Potpisan ugovor za hitnu sanaciju pruga širom Srbije
U Vladi Srbije danas je potpisan Ugovor za hitnu obnovu železničke infrastrukture u Srbiji, kojim je predviđeno zaduživanje kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 50 miliona evra.
Ovaj dokument potpisali su Ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, regionalni direktor EBRD-a za Zapadni Balkan Mateo Kolanjeli i vršiteljka dužnosti direktorka „Infrastrukture železnice Srbije“ Jelena Tanasković.
Kako je rekao Vesić, danas potpisani ugovor znači da će se utrošiti dodatnih 50 miliona evra u obnovu oko 200 kilometara postojećih pruga u Srbiji.
„Koliko je to važno za nas, odnosno za infrastrukturu i generalno za ministarstvo, najbolje pokazuje podatak da mi godišnje rehabilitujemo od svojih sredstava oko 100 kilometara pruga i na to trošimo između 20 i 30 miliona evra. Sada ćemo samo kroz ovaj ugovor duplirati broj kilometara pruga koje treba da rekonstruišemo“, rekao je on.
Ministar je naveo da u Srbiji ima skoro 3.400 kilometara pruga i da je rekonstrukcija neophodna na mnogim kilometrima.
Prema njegovim rečima, u poslednih nekoliko godina, posebno sedam ili osam, nije se mnogo ulagalo u održavanje postojeće ne samo železničke već i putne i svake druge infrastrukturne mreže, i zato sada imamo situaciju da nas rekonstrukcije koštaju mnogo više nego da smo redovno održavali mrežu.
„Zato pripremamo moderan zakon o održavanju infrastrukture, kakav postoji u nekim zemljama EU, gde ćemo obavezati svakog upravljača, koliko mora novca iz budžeta da izdvaja za održavanje i snimanje stanja infrastrukture. Na taj način ćemo imati tačan pregled stanja i na vreme moći da ulažemo novac u održavanje, što će značiti manje novca za rekonstrukcije“, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Srbije.
Kako je objasnio, insistiraće se na tome da svako preduzeće odvaja više novca za održavanje infrastrukture, posebno zbog toga što već ove godine u saobraćaj ulazi i novih 108 kilometara brze pruge, koje je takođe neophodno održavati.
Deonice pruga koje će biti obuhvaćene ovim projektom su u najvećoj meri one na kojima je evidentiran veći broj nezgoda, odnosno iskliznuća kola i to su Ranžirne stanice Beograd „B“ i „A“ (Resnik i Rakovica), zatim Rasputnice „B“, „K“ i „K1“ (Jajinci), deonica Jajinci – Mala Krsna – Velika Plana, Beograd centar – Pančevo – Vršac, kao i Resnik – Požega – Vrbnica – državna granica, ali i Lapovo – Kraljevo.
Projekat se odnosi i na deonice Ruma – Šabac – Rasputnica Donja Borina – državna granica – (Zvornik Novi), Platičevo -Rasputnica „1“- Rasputnica „3“- Štitar, Smederevo – Mala Krsna, zatim Mala Krsna – Bor – Rasputnica „2“ – Vražogrnac, ali i deonice Niš, Crveni Krst – Zaječar – Prahovo – državna granica, Pančevo – Zrenjanin – Kikinda, Subotica – Bogojevo – državna granica, Novi Sad – Odžaci – Bogojevo i Novi Sad, rasputnica Sajlovo-Rimski Šančevi – Orlovat.
Projekat će sprovesti „Infrastruktura železnice Srbije“.