• Potpisan ugovor za hitnu sanaciju pruga širom Srbije

    U Vladi Srbije danas je potpisan Ugovor za hitnu obnovu železničke infrastrukture u Srbiji, kojim je predviđeno zaduživanje kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 50 miliona evra.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Potpisan ugovor za hitnu sanaciju pruga širom Srbije
    Foto: Pixabay

    Ovaj dokument potpisali su Ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, regionalni direktor EBRD-a za Zapadni Balkan Mateo Kolanjeli i vršiteljka dužnosti direktorka „Infrastrukture železnice Srbije“ Jelena Tanasković.

    Kako je rekao Vesić, danas potpisani ugovor znači da će se utrošiti dodatnih 50 miliona evra u obnovu oko 200 kilometara postojećih pruga u Srbiji.

    „Koliko je to važno za nas, odnosno za infrastrukturu i generalno za ministarstvo, najbolje pokazuje podatak da mi godišnje rehabilitujemo od svojih sredstava oko 100 kilometara pruga i na to trošimo između 20 i 30 miliona evra. Sada ćemo samo kroz ovaj ugovor duplirati broj kilometara pruga koje treba da rekonstruišemo“, rekao je on.

    Ministar je naveo da u Srbiji ima skoro 3.400 kilometara pruga i da je rekonstrukcija neophodna na mnogim kilometrima.

    Prema njegovim rečima, u poslednih nekoliko godina, posebno sedam ili osam, nije se mnogo ulagalo u održavanje postojeće ne samo železničke već i putne i svake druge infrastrukturne mreže, i zato sada imamo situaciju da nas rekonstrukcije koštaju mnogo više nego da smo redovno održavali mrežu.

    „Zato pripremamo moderan zakon o održavanju infrastrukture, kakav postoji u nekim zemljama EU, gde ćemo obavezati svakog upravljača, koliko mora novca iz budžeta da izdvaja za održavanje i snimanje stanja infrastrukture. Na taj način ćemo imati tačan pregled stanja i na vreme moći da ulažemo novac u održavanje, što će značiti manje novca za rekonstrukcije“, rekao je ministar građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Srbije.

    Kako je objasnio, insistiraće se na tome da svako preduzeće odvaja više novca za održavanje infrastrukture, posebno zbog toga što već ove godine u saobraćaj ulazi i novih 108 kilometara brze pruge, koje je takođe neophodno održavati.

    Deonice pruga koje će biti obuhvaćene ovim projektom su u najvećoj meri one na kojima je evidentiran veći broj nezgoda, odnosno iskliznuća kola i to su Ranžirne stanice Beograd „B“ i „A“ (Resnik i Rakovica), zatim Rasputnice „B“, „K“ i „K1“ (Jajinci), deonica Jajinci – Mala Krsna – Velika Plana, Beograd centar – Pančevo – Vršac, kao i Resnik – Požega – Vrbnica – državna granica, ali i Lapovo – Kraljevo.

    Projekat se odnosi i na deonice Ruma – Šabac – Rasputnica Donja Borina – državna granica – (Zvornik Novi), Platičevo -Rasputnica „1“- Rasputnica „3“- Štitar, Smederevo – Mala Krsna, zatim Mala Krsna – Bor – Rasputnica „2“ – Vražogrnac, ali i deonice Niš, Crveni Krst – Zaječar – Prahovo – državna granica, Pančevo – Zrenjanin – Kikinda, Subotica – Bogojevo – državna granica, Novi Sad – Odžaci – Bogojevo i Novi Sad, rasputnica Sajlovo-Rimski Šančevi – Orlovat.

    Projekat će sprovesti „Infrastruktura železnice Srbije“.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Tokom dana kiša, uveče pad temperature

    U prvom delu dana očekuje nas oblačno i toplije vreme, mestimično sa kišom uz umeren i jak južni i jugoistočni vetar koji će ujutru imati i olujne […]

    Cena hleba ostaje 59 dinara

    Vlada Srbije usvojila je danas Uredbu o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba od brašna "T-500" kojom cena te životne namirnice ostaje na nivou od 59 dinara još šest […]